tisdag 28 april 2009

Städa, städa, städa!

Kan säga som så att det har blivit mycket städning på sistone Vi öppnade ju campingen i helgen som var och genast får man städa mera. Servicehuset som är nymålat både inne och ute, och helt klart ordentligt uppfrächat, har vi fått massor av beröm för. Gästerna verkar inte vana vid att det är något som sköts och hålls efter. Det är jättekul att folk tycker att det har blivit fint, då blir man glad. Det sista jag gjorde i fredags innan jag åkte hem var att plocka en bukett vitsippor och som jag satte in på både dam- och herrtoaletten. Åh, vad välkomnande, vad trevligt sa många. Eller som Micke sa; -Här har jag lagt ner flera miljoner på nya platser, ny reception mm, och det vi får mest beröm för är en bukett vitsippor och en tavla för 69 kronor( Pernilla har satt upp den och den är jättefin!) Ha, ha, ha!
Idag har jag varit både på Ekön och i Grännes och fixat och städat. Vi har liiiite panik med att bli färdiga med tre stugor tills på lördag, det är "bara" el, vatten och avlopp, storstädning, påfyllning med nya husgeråd, täcken och kuddar mm som fattas så det klarar vi nog, eller vad tror du????

I lördags var vi i Gamleby hos våra kära vänner S och M. De har köpt ett helt fantastiskt fint hus där. Jag är så glad för ER skull och tack så jättemycket för den supergoda planksteken!!!! Nu måste vi också köpa plankor ( kanske ska gå och titta om G har några på lager borta vid sågen;-)
Det är alltid så härligt och kul att träffa Er och som sagt, vi kan väl sikta på att träffas åtminstone EN gång i sommar, på Björkö, och i Torpet!

Sist men inte minst kan jag berätta att vårt dricksvatten smakar och luktar SKIT, inte kul!
Men så är det att bo på landet och förhoppningsvis försvinner det......någongång!
Nu är det "sagostund" för barnen som gäller! Go´kväll!

Inga kommentarer: