onsdag 21 april 2010

Dagarna går.

Jag undrar varför jag inte skriver lika ofta längre, kan det möjligen ha att göra med att Svea mår bättre nu = jag också mår bättre och att jag då inte har lika stort behov att få ur mig allt som händer. Tror nog att det kan vara anledningen. På ett sätt kan det vara lite synd, inte att Svea mår bättre, utan snarare det att jag då inte skriver ner allt roligt som händer.
Som till exempel i måndags då jag hade besök utav Sofie och hennes två små sötnosar. Det var jättekul att träffas och prata, mycket barnsnack så klart men även vanligt vuxenprat. Äntligen har jag börjat känna en längtan att träffa andra småbarnsmammor och Sofie är ett fint exempel på en duktig småbarnsmamma. Hoppas vi kan träffas snart igen!
"Lilla" Molly har blivit stor och tycktes trivas bra här.

I söndags tog jag mig i kragen och åkte mot Fogelvik med röjsågen. Har ju lovat länge att jag ska röja fram en ny allé, längs vägen. Oj, vad kul det var och snacka om att min kropp behövde röra på sig, var helt slut på kvällen. Både i måndags och i går kväll har jag fortsatt och nu är det inte sååååå långt kvar. Ställer ut ganska många träd nu i början, så kan jag gå längs vägen efteråt och bestämma vilka som ska bort och vilka som ska vara kvar. Har försökt prioriterat ek förre ask. Åh, vad kul det är att köra röjsåg, skulle lätt kunna ha det som jobb. Tur att jag har kompisar som jag kan få komma till och jobba lite.
Idag har jag varit och vägt Svea. Förra gången hade hon ju knappt gått upp något i vikt så vi bestämde att jag skulle göra en viktkoll igen en vecka senare. Vi har ju "gått ner" på 5 mål per dygn och då är det ju viktigt att se att hon ökar i vikt. Förra veckan vägde hon 6775 g och idag stod vågen på 7010 gram. Åh, vad skönt det var, nu kan jag sova gott (som Fredrik sa till mig.)

Efter vägningen stannade vi på "öppna förskolan", som är i samma lokaler. Svea tyckte det var så roligt att träffa barn i hennes ålder och det var många "09:or" där.
Jag tyckte naturligtvis också att det var roligt, så nu ska vi försöka komma iväg på det fler gånger. Träffen avslutades med sångstund och Svea älskar när man sjunger. Jag gör ju det väldigt mycket (sjunger hellre än bra) när jag matar henne, så nu börjar hon visa vilka visor hon tycker om mest. Just nu är "Imse vimse spindel" och "När trollmor har lagt sina 11 små troll" favoriter.

Nu är Svea 5 månader och det händer nya saker varje dag med henne, det är sååååå roligt. Svante och Elis är också världens bästa brorsor som hon älskar att titta på och busa med.
Nu ska jag ge henne en smakportion gröt och det går skapligt faktiskt, så länge hon inte vänder bort huvudet är jag nöjd.
Ha det bra!





1 kommentar:

Sofie sa...

Tack för de fina orden Karolin! :) Jag blev ju rörd av att läsa dina ord om mej. Visst e jag löjlig? Vi hoppas oxå på att träffas snart igen! Jag har funderingar på att åka till G.by på Baby-sång på onsdagar kl 10-11.30. Kanske ni vill hänge med? Ni får självklart komma hem till oss efteråt på lite lunch och mera mamma-prat :) Kram!