lördag 24 april 2010

Lördagsmys!

Idag vaknade "lilla damen" redan klockan 06.00. Det kanske inte var så konstigt med tanke på att hon somnade redan klockan 19.00 igår kväll. Hon brukar vakna till sitt kvällsmål vid 20.00 men det gjorde hon inte så jag smygsonda henne i stället. Jag går fortfarande upp varje natt och ger henne mat någon gång mellan 02-03 och det funkar faktiskt ganska bra.


Snart är det dags att byta Sveas sond, det ät ju en månadssond, och jag har INTE lust att göra det själv om jag inte måste. Ska nog ringa in till "barn" och höra om de kan hjälpa mig nästa vecka. Måste i så fall byta näsborre, för hennes lilla kind är alldeles röd och sårig.
Idag har grabbarna i familjen haft "mekardag" i verkstaden. De har lagat cykeldäck och "smörjt upp" sina kedjor. Nu går cyklarna som på räls.






Svea och jag gick och hälsade på och kollade in vad de gjorde.


Jag har världens coolaste kanin. Just nu har han (?) kommit på att man kan krypa under nätet i hönshuset, så på dagarna är han ute men på nätterna sitter han inne hos hönsen och trängs.


I morse kom mamma och pappa hit och drack kaffe innan de stack vidare mot Vikbolandet för att kolla in en ny snöskoter, kul, kul.
Ikväll får vi gäster så snart ska vi dra till Viken och handla lite "smått och gott".
Ha en skön lördag kära bloggläsare!
Och SYSTER Sofie, om du läser detta så hör av dig om du vill gästblogga lite, det vore så kul att få en uppdatering om hur ni har det "over there".

Inga kommentarer: