torsdag 15 april 2010

Dålig på att skriva....

...av den enkla anledningen att jag har svårt att "ta mig tid" till att sätta mig ner och skriva. Det har i sin tur har att göra med att det är mycket trevligare att vara ute i den härliga vårsolen än att sitta inne vid datorn, samt att jag grubblar mycket kring det här med "knapp" till Svea. Idag har vi varit på information om knappmatning på sjukhuset. Jag tror nog att det lutar åt "knapphållet" men vi vet ju inte riktigt när det blir ännu. Remiss är ju skickad så vi får helt enkelt vänta och se. Elis ordnade godisaffär till Fredrik och mig i helgen.
Svea i pappas knä.

I söndags var Mia, Boel och jag ute och gick. Vi tog bilen (!!!!) ut till Björnvarp och gick en runda där, allt för att få lite omväxling i tillvaron.


Fasen, ikväll känner jag mig lite låg....grubblar mycket just nu på "det här" med Svea. Har någon av er något tips eller råd om hur vi ska göra och snälla peppa mig lite, behöver det just nu känner jag.
Hon är ju normal på alla sätt utom det här med maten men ändå får jag mina tvivel, hur länge ska det vara så här???? Och framför allt VARFÖR är det så här????
Är dock så glad att hon ville komma till oss och vi kunde inte få en finare tjej.
Återkommer en annan dag när jag känner att jag orkar.
Just det, det här med vikten.......har varit duktig och varit ute och gått varje dag den här veckan NÖJD! men vågen var inte så rolig att läsa av i onsdags.....:(....okej då!.....82,7 ett kilo upp sen jag "slutade" vikttänka sist. Men det är "BARA" att kämpa vidare.


Elis nyklippt (sur men fin).

1 kommentar:

Björköborna sa...

Förlåt att jag inte var en sån bra psykolog förut. Men hur som helst tror jag att det kommer att bli bra med knapp/peg och att Svea och du (och Fredrik så klart)kommer att tycka det är lättare att ha det.

Kramar och pussar,

C (& Rebecka som säger att hon kanske kan komma i helgen om det fixar sig med skjuts :)