fredag 16 april 2010

Gästbloggarbilder!

Eftersom jag vet att jag har några manliga bloggläsare, så tänkte jag roa er med lite bilder som Fredrik har tagit med sin mobiltelefon (därav den lite sämre kvalitén) Den här bilden är på Fredriks kusins kvistkniv som han hade här hemma och lagade på.
När jag fick se det här kortet tyckte jag det såg ut som "jättekvistkniven Allan".
Här undrar Fredrik hur långt ner han kan köra aggregatet. Det var mängder med snö när han körde här på Stjärneberg.....vilket Göran märkte när snön försvann...två meter stubbar, (jag skämtar bara).

Några virkeshögarHerrborum. Nu för tiden är Fredrik ganska nöjd med sin maskin för han kommer lätt upp i över 250 m3 per dag. Bra jobbat!



De här korten tog han igår.




Megastora högar som skotarföraren naturligtvis är supernöjd med. Det skulle jag också vara om jag slapp åka och plocka "här och där".




Jag för min del tycker nog att han är FÖR noga. Fint ser det i alla fall ut att bli.
Lämna nu lite kommentarer så blir min man glad....och jag med så klart!

3 kommentarer:

sara sa...

jag fattar inte hur man kan få pinnarna att ligga i så fina högar..? han måste ha ett vääldigt bra jobb som får k'änna doften av nyhugget varje dag. dock är han lte smått hatad av oss orienterare, kalhyggen är döden att springa på speciellt på sommarn! hade fint familjen :) karro, du är väldigt välkommen att hälsa på här någon dag..eller inne in norrköping om det är bättre. kram

Anonym sa...

Sara! Vi kan väl försöka träffas snart. Jag kommer gärna hem till dig, det är lättare att mata Svea i lugn och ro, om det är okej med dig?
Kram från Karolin

Björköborna sa...

Vaddå manliga läsare, är det bara män som är intresserade av bilder på avverkningar???!!! ;)