måndag 12 april 2010

Ett snabbinlägg från altanen.

Nu är det nog vår på riktigt, håller på och fixar i trädgården, Svea sover i vagnen och grabbarna cyklar fram och tillbaka och sladdar hit och dit. Idag har jag gått runt Härad med barnvagnen och jag känner mig väldigt nöjd med det. Måste verkligen återuppta min viktminskningsresa igen, den har ju legat på hyllan några veckor. Har idag mätt alla mina kroppsdelar och skrivit in det i träningsdagboken (som jag fick utav Sofie). Det är alltid bra att mäta kroppen med måttband, om vågen av någon anledning inte går neråt så kan man åtminstone kolla om man har minskat något i centimeter. Nu är mitt mål att försöka gå en runda varje dag och äta nyttigt (igen). Mina knän har nämligen tagit stryk av att väga så här mycket så länge, så jag måste komma ner i mer "normal" vikt igen för att inte ha ont (förhoppningsvis). Jag kommer som förrut att väga mig på onsdagar och lägga ut här på bloggen hur det går.
Nu vaknade Svea så nu ska jag gå in och ge henne en smakportion. På förmiddagen fick hon smaka gröt och det går ganska bra tycker jag. Får se om jag har något annat i kylen att bjuda på.

Åh, man blir såååå glad nr det är VÅR i luften!


1 kommentar:

Malin sa...

Vilket vårigt inlägg, man blir så glad:)
Ser fram emot att komma och hälsa på hos er. Vet inte om Sofie bestämde någon dag för jag kunde nog både måndag och tisdag,... Vi kanske kan ta den där rundan då?
Kram!