lördag 10 april 2010

Regniga lördagen!


Idag vräker regnet ner och jag är glad över att jag hann städa ordentligt ute, här om dagen, när det var så härligt vårväder. Glömde skriva det att Svea låg och sov HELA tiden i vagnen medans jag "höll på", duktig flicka.
Ni kanske undrar varför jag så sällan visar bilder på Elis här på bloggen, den enkla anledningen är att han aldrig vill vara med på bild. - Jag får så ont i ögonen av blixten säger han och vänder bort ansiktet. Men nu "lurade" jag till mig en bild på honom när han lekte med sitt Star wars-skepp.
Idag kom mamma och pappa hit och som jag alltid säger: DET ÄR SÅ KUL, när de kommer hit. Idag åt vi och efter maten satt pappa och berättade massor av roliga och sanna historier om alla möjliga personer. Pappa är helt fenomenal på att komma i håg, härma och berätta sanna "sagor". Fredrik skrattar så han tjuter och jag älskar när jag hör Fredrik skratta, då blir jag glad, lättroad som jag är.
Nu har de åkt hem och Svante följde med ut till Rebecka, som för övrigt har skjutit sitt första vilt idag, stort GRATTIS!!!. Passar även på att säga GRATTIS till Jennifer som också har nerlagt sitt första vilt. Härligt tjejer!

Vet inte om det är tidigt men Svea är väldigt stadig på sina ben och kan lätt stå själv och hålla sig i. Hon kan än så länge inte ställa sig upp själv så här har Fredrik hjälpt henne upp.

Men hon tycker det är jättekul att stå upp. Och NEJ, vi släpper henne inte ur sikte utan är precis bakom henne i fall hon skulle ramla.


I går kväll kom Isabell med familj förbi och de hade varit och hämtat hem sin söta taxvalp. Glömde dock att ta några kort på den så det får jag göra i morgon (om jag kommer ihåg kameran). Hon var gudomligt söt och jag nästan ångrar att jag sa ifrån om taxvalp förra våren, hade ju tingat en från Sten men med facit i hand så var det nog ett klokt beslut!



När Mia och jag var ute och gick runt Härad i förrgår så ropade farfar in oss. Han och farmor hade köpt ett par jättesöta "Foppatofflor" till Svea. Tänk att det finns så små. Tror nog att hon kommer att gå omkring med dem i sommar/höst, både Svante och Elis gick ju runt 10-11 månader och det ser ju lovande ut för Svea också.

Alltså, tycker nog att Svea börjar likna mig,lite i alla fall. Hon är otroligt lik Svante just nu, när han var i hennes ålder.

Nu ska jag "kura skymning"med Fredrik, Elis och Svea,så ni får ha en bra lördagskväll, gott folk!



1 kommentar:

Mia sa...

Wow,va härlig hon är,och ser riktigt lycklig ut!!!!
Oliwer tyckte att Elis "skepp" var jätte-coolt.
Ha en härlig lördagkväll.
Gympa imorgon?
Kram