tisdag 18 januari 2011

Fallit som ett korthus...

...har mitt kära växthus gjort! Faan, vad ledsen jag blev när jag såg det, det har ju gett mig så mycket, både glädje, ro och grönsaker. Som ni ser finns det inte mycket att hoppas på även om Göran är optimist (det var han som byggde det en gång i tiden till Nettan.)
Nu är det bara att önska sig ett nytt i för tidig 40-års present:))) Jag skulle egentligen INTE göra detta med tanke på att jag ska slänga lappen men jag vill att ni tittar och begrunnar om den kan ha något med mitt "Sveamatmissbruk" att göra. Den är skriven den 26:e maj och lägg därtill att Svea är 6 månader och fortfarande har sond!!!! Klickar ni på bilden blir den större (tror jag!)
För att göra er bloggentusiaster lite glada kan jag säga det att Svea har ätit JÄTTEBRA tre dagar i rad nu och då menar jag verkligen JÄTTEBRA! Det har varit en fröjd att mata henne och lika tråkigt och ledsamt som det kan vara att försöka mata henne när hon INTE äter lika underbart roligt kan det vara när hon väl gör det:))))
Extra roligt är det att jag inte behövt att "roa" henne under matningarna. Inte en endaste leksak eller bok har jag plockat fram, utan hon har fått en egen sked så hon har kunnat medverka lite mer aktivt i sin matning, (jag märker ju att hon vill mer och mer själv nu, stora tjejen!!) även om hon inte stoppar in så mycket i munnen av det hon får på sin sked så gör hon i alla fall momenten

Hennes nya favorit är just nu MACKA med smör och ost på och jag försöker att lära henne säga macka och är på god väg kan jag lova.
Gissa om jag mår bra sådana här dagar. Även min bihålleinflamation verkar bättre och jag kommer knapra penicillin tills fredag förmiddag. Känner dock fortfarande lite av att det känns tjockt i vänster näsborre men jag kör med nässpray och jag hoppas det släpper helt snart, är grymt träningssugen!!!!

Så här glad och söt kan man vara om man nyss har fått lära sig äta MACKA!
Vi hörs!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sådär mycket mat har Alvar aldrig fått (eller ätit). Vi har aldrig givit honom några mellanmål eller någon efterrätt. Varför fick du den där lappen överhuvudtaget? Hon hade ju ändå sond då i maj? Inte ko stift att du blev stressad av den. Helt orimligt känns det som. Kramar syster yster

Anonym sa...

Å jag säger återigen....SLÄNG ELÄNDET!!!!!!! :o/
Gör dig av me´ alla stressmoment & DEN LAPPEN e´ ett klart fall!! ;o)
Ha det gott & ge Sveisen en puss i pannan!!
Kramar Pia

Anonym sa...

Härligt Lina , är så glad för allas skull Kram Mor