lördag 15 januari 2011

Länge sen!

Nu var det ett bra tag sen jag skrev men som jag sagt tidigare är det för att jag inte har mått bra men nu hoppas jag vara tillbaka......
Vad har hänt sen sist då?
Jo, tisdag-åkte till VC och fick penicillin, en "hästkur", 2 tabletter, 3 gånger dagligen i 10 dagar mot bihåleinflammation....nähä, vad det det jag hade...(säkert 10:onde gången och symptomen var desamma, bara det att en här gången trodde jag av någon konstig anledning att det skulle gå över av sig självt, vilket det verkligen INTE gjorde!!)
Ons-SötnosElis fyllde 8 (!!!) år och blev uppvaktad med presenter av både oss, mormor & morfar, farmor & farfar.
Tors- "Mellandag" mådde "sådär" och barnen var i skolan och F var hemma i fall jag skulle behöva hjälp, dock hölls han i källaren och slipa kedjor och var i verkstaden och gjorde slang till skördaren men han var ändå på hemmaplan, vilket var skönt och snällt!!

Fredag-Jag åkte till Västervik, Nettan tog hand om Svea och Elis (som var hemma från skolan).
Jag skulle till kuratorn och "vår" timme ihop gick lika snabbt som förra gången. Efteråt gick jag på stan med Christel och det var skönt att känna sig lite "fri" för en gångs skull. På kvällen kom BÄSTA Nettan och Göran "ner" till oss och vi käkade mackor och pratade. Fredrik blir klippt av Rebecka, som visade sig vara en hejjare på att klippa, vem hade gissat det (hon klippte Svante några dagar innan och han blev också jättebra!!!!). Samtidigt får Fredrik massage av Elis, vilken lyxkväll!
Svea med sin nya klänning som hon fick i julklapp av familjen Alvarsson (på Björkö).

Elis med en av sina presenter som han fick i födelsedagspresent, en dinosaurie, som låg i ett ägg till att börja med men sen kläcktes efter 24 timmar i vatten.
Idag lördag, har Mia och Mathilda varit här på kaffe. Edgar har varit hos Elis och innan det var Elis och jag till Viken och handlade lite medans Fredrik och Svea sov middag. Svante var hos en kompis.
Nu vet ni i alla fall liiiiite vad som har hänt sen sist.
Ha en fin lördagskväll!!!
Jag har även varit och kollat om jag såg någon gris men inte, de verkar ha flytt...............konstigt?!;)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Skönt att höra att du mår bättre! Själv har jag varit inne i nån dimma och knappt varit ute på nätet. Kul att ni kom iväg till stan, och att Nettan kunde ha hand om barnen, det betyder ju så mycket att ha nära som man kan känna sig trygg att lämna barnen till.

Anonym sa...

Skönt att ha dig tillbaka här igen!!! :o)) :o))
Ha det gott!!
Kramar Pia

Anonym sa...

Vem hade kunnat gissa det?!
haha :D

Anonym sa...

rebecka förresten ;)