fredag 7 januari 2011

Vad har hänt?

Sen sist? Jodå, Svante och Rebecka kom hem hit igår mitt på dagen, Fredrik hämtade dem i B-holm. Jag var hos Mia i Fogelvik och hon"körde" öronljus på mig, välbehövligt! Och herregud vad mycket "skit" (vax och dyl.) det kom ut, inte konstigt att jag är täppt och knappt hör ett skit. På eftermiddagen var vi hos barnens farmor och farfar i Härad och dansade ut julen. Lillfaster hade gjort så god mat som vi avnjöt. Jag hade ont i mina bihålor och kände mig "bläig" hela tiden. På kvällen klippte Rebecka Fredrik och jag gick en sväng och kollade efter gris. Svea låg och sov och jag tyckte det var riktigt skönt att komma ut en sväng. Svea är OTROLIGT mammig just nu och skrek till och med när hon var hos pappa som annars är favoriten nummer ett, så jag tyckte det var underbart att gå ut lite själv. Jag hade inte telefonen med mig och kände inte heller att det var nödvändigt men efter ungefär 30 minuter så hör jag bilden starta hemma och kommer åt mitt håll (där jag står på pass). Jodå, det är söta Fredrik och Svante som "tror" att jag har blivit uppäten av en gris och "bara" ska kolla att allt är i sin ordning med mig....gulligt men efter det var det bara att gå hem:)

Idag har det väl inte hänt så mycket mer än att jag har skjutsat Becka och Svante till B-holm för att de skulle åka med Mange ut till Björkö och sen har jag ju varit ute och skjutit en gris till. Göran låg i bakhåll och sköt en han med.....skrattade mycket efteråt och jag har konstaterat det: att det går verkligen inte att ha tråkigt i hans sällskap. Från att ha mått skit, av mina jäkla bihålor, hela eftermiddagen, så gick jag och skrattade för mig själv hela vägen hem, Göran är helt enkelt VÄRLDENS roligaste människa.
Så, så har min dag varit, ni kanske också vill veta att Svea är tillbaka "på banan" igen och äter som vanligt (bra) igen. Ingen är gladare än hennes mamma<3.
Tjingeling!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!!! Underbart!!! :o))
Hoppas dina bihålor "kryar" på sig snart!!
Kramar Pia

Sofie sa...

Skönt att det vänder igen :)) Kram!

Anonym sa...

Jooo, hennes mormor