onsdag 19 januari 2011

Var och vägde Svea idag...

...och som väntat hade hon gått ner i vikt (tror det är första gången faktiskt:) men jag är lika glad för det. Så länge hon är som hon är just nu, smaskar, provar nya smaker och äter med god aptit så är jag bara såååå nöjd och glad. Nu väger hon 8145 gram men som min bvc-sköterska sa så brukar de stå still i den här åldern eller minska lite pga att de är igång hela dagarna och så länge det är fart på henne tänker inte jag klaga:))))

Jag har även varit hos tandläkaren med Elis och han var sååå duktig, man blir så stolt som mamma när det inte är något gnäll utan i stället att han tycker om att gå dit. -Jag tycker det är skönt brukar han säga, sötnosen!!!

Och Svante har tränat innebandyi kväll, vilket han gör två gånger i veckan och på lördag är det match i Boxholm!!!! Så är det någon som vill se honom spela är det "bara" att åka dit;)

2 kommentarer:

Sofie sa...

Så härligt att "höra" av er igen! Skönt att du börjar må lite bättre, både psykiskt och fysiskt :) Men himla trist med växthuset. Var det snö på eller la det av iaf?

När Tindra började gå (vilker iofs var rätt sent. Hon var 18 mån) så smalnade hon av en hel del och det där bebisknubbiga försvann fort. Hon var inte jätteknubbig innan heller, men man märkte att all aktivitet satte sina spår. Så är det säkert för Svea oxå och som du säger så äter hon och smakar nya saker, så det fixar nog till sig med viktuppgång snart igen. Skönt att du kan ta det med ro!

Kramar tiller alla

Anonym sa...

Tittade i "lilla gröna boken" på hur Filippas viktkurva va´ i 1-årsåldern......hon gick oxå ner i vikt!!! Inte konstigt me´ så mycket "myror" i kroppen som dom små liven har!!! ;o))
Må gott & njut av att vi går mot ljusare tider!!!
Stora kramen från Pia