torsdag 28 april 2011

Mängder med bilder dock lite text;)

Har inget att skriva (tycker jag) så jag har i stället laddat detta blogginlägg med bilder. Jag börjar med en bild som är tagen 26:e mars två dagar innan jag vägde in mig på VV. Inte världens bästa vinkel men det är bara "kul" nu när vågen börjar gå neråt. Tjockbenen och dubbelhakan syns i alla fall klart och tydligt;) Sofie är söt som vanligt och bebisen i min famn är Hannas och Jens.



Detta kort tog jag igår 27:e april (en månad senare) och här kan till och med jag se liiite skillnad. Blusen jag har på mig köpte jag, utan att prova den, i Sthlm den helgen (som på kortet innan) och när jag kom hem och provade den kunde jga INTE ha den. Den satt hårt över både armarna och bysten men nu kom jag faktiskt i den, jippi!



Måste också visa detta kortet på mig när jag var i Sveas ålder (misstänker jag), nog var jag söt som liten? Tycker faktiskt att Svea och jag är lite lika om du tittar på nästa bild (som jag även hade i förra inlägget). Eller är det ett önsketänkande, att något av våra barn ska vara likt sin mamma:)





Svea käkar chokladboll på Björkö och alla skrattde när hon smaskade i sig den.


Elis är duktig att leka med "de små", här åker de "tuff-tuff-tåg" med kusin Alvar.




Svea och Elis är ute och går.


Svea och mamma på liten promenad.


Här plockar hon gräs till "Nina" (kaninen).


Elis och Svea kelar och matar "Nina". Isa är väääääldigt (hon går som "katten kring het gröt") intresserad av kaninungen också.Om jag ändå fick "låna" den ett tag, tänker hon.


Bror och syster pysslar om kaninen.



Det visste jag ju redan men Göran (och Nettan) är VÄRLDENS bästa grannar:)
Här fixar han och Fredrik mitt växthus:)


Tur att det finns bra maskiner när man ska fixa i trädgården "lite" och bra att man har en man som tycker det är kul att fixa i trädgården då:)


Svea hälsar på hos Nettan och Sally.


Svea har en potatis till "Nina.Sötis!




Nu ska jag försöka gå en långpromenad. Det är ju vägning ikväll (shit vad veckorna skenar iväg) och jag tror att mitt småkakeätande i helgen kanske har satt sina spår:(


Ja, vi får väl se, jag har ju sagt det förr, bara det inte blir ett plus så är det okej.


Jag kanske skriver ikväll vad det blev:)

Inga kommentarer: