måndag 11 april 2011

Silvertejp och kaffe....

...det är så det luktar hemma hos oss enligt Elis. Det var i alla fall vad han sa när vi kom hem från Fogelvik i lördagskväll (där vi för övrigt käkade, pratade och hade supertrevligt, som vanligt!) Såg att jag har fått ytterligare en fråga som den här gången var från Sara. Hon undrar vad jag nu kommer hitta på när Svea är på dagis och jag har några timmar för mig själv. Om man säger så här så har jag haft fullt upp än så länge, jag har bland annat hjälpt Fredrik (i hans företag) med olika saker. Det är jättekul att kunna hjälpa honom och vi trivs bra med att jobba ihop. För några månader sen så hade jag inte en tanke på att sätta Svea på förskolan förens till hösten, då jag antagligen kommer att börja plugga. Det var faktiskt min gulliga kurator som kläckte idén när jag var hos henne i januari. Syftet skulle då vara att Svea kommer ut och träffar andra barn samt att jag skulle försöka göra saker som jag mår BRA utav. Jag har ju lagt fokus väldigt mycket på Sveas matningar (och har ju mått skit många gånger, just på grund av det). Nu tänker jag verkligen ta till vara på de här månaderna (tills sommarlovet börjar) och ägna mig åt mig själv. Jag har börjat på VV, jag motionerar varje dag och jag samlar krafter och energi hela tiden. Sedan vi tog bort knappen och Svea blev "ett vanligt" barn har jag mått mycket bättre. Det händer att jag tänker tillbaka på det som var och får "kalla kårar" över det. Du som också glömt hur jobbigt det var eller om du är "ny" här på bloggen och vill veta vad vi varit med om, kan läsa om det HÄR. Så Sara! Svaret på din fråga är gott och gott: JAG SKA MÅ BRA! Annars då undrar ni kanske? Hur går det med VV? Jag var ju och vägde mig i Västervik förra måndagen, då hade jag gått ner 1,8 kg (!!!!) sen var jag i Gamleby i torsdags och vägde in mig där (ska börja där i stället) och då hade jag minskat ytterligare 0,5 kg. Detta innebär 2,3 kg på två veckor och jag är sååå nöjd. Jag har motionerat VARJE dag och ikväll ska vi på gympan i L-hammar. Känner att det är roligt när det ger resultat! Jag hoppas att jag får hem min dator snart igen. Den har ju varit på "lagning" sen förra fredagen så de borde ju höra av sig snart. Förhoppningsvis kommer jag att blogga mer igen då, vet inte varför det inte har blivit något inlägg den senaste veckan men skulle tro att det beror på tidsbrist, ha-ha, jag som borde ha mer tid nu men det är så mycket annat jag vill göra också. Ha en bra dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra Lina Kram Mor