torsdag 24 maj 2012

Nu måste jag sluta!!!!!

Nu måste jag helt enkelt sluta lägga i ägg i äggkläckaren. Jag är väl inne på sjätte omgången ägg nu och jag har inte plats för fler höns egentligen MEN det är ju så kul. Den här gången fick jag 15 kycklingar av 17 ägg och fyra var från min "vithätta" så de är pyttesmå och söta. Jag köpte ju ägg i Skeppsgården i helgen, jättestora knallbruna, nästan röda, ägg. De skickade jag i kläckaren idag så går det som det ska väntas nya om tre veckor:) Det som fortfarande förbryllar mig är att de kläcks på 20:onde dagen, en till och med den 19:onde dagen den här gången. I det "vilda" är det 21 dagar som gäller, undantagsvis någon på 20:onde dagen. Ska jag nämna det att jag även har FEM hönor som ruvar också......vem vill köpa kycklingar???? ;)
Det är rena rama BB här....."katta" i Liljestad har även hon ynglat av sig så där finns tre kattungar att gulla med. Två honor (om någon är intresserad) och EN RÖD hankatt! Jag som ALLTID önskat mig en röd katt:) Det vet ni va, att det är bara hannar som är röda och honor som är trefärgade.
 Gos med kattungarna!
 Svea älskar alla djur!
 Så här kan man också somna om man är trött och bara måste "sitta uppe" bara för det är helg:)
 Mina TRE älsklingspojkar!
 Svea låtsas titta på noter och spelar gitarr för sina dockor. Som fröknarna på dagis;)
 Jag lever på hoppet! Feffe och jag!
 Svea, jag och Peggy, som det var så roligt att träffa. Vissa människor bara älskar man och Peggy är en av dessa.
Sötis Svea med slickat nytvättat hår:)

Nå, hur går det med min träning??? Jo, tack det går bra MEN vågen vill inte gå neråt.......jag tror att jag har fått lite mer muskler (vill i alla fall tro det) och låren har blivit lite smalare MEN jag vill att magen och ändan ska minska också. När jag är "iväg" på träning kör jag verkligen gärnet och jag känner att min kondis är mycket bättre och träningen är roligare för var gång. Några kilo kanske jag iofs har tappat men eftersom jag är relativt kort (1,63) så ser jag BRED ut tycker jag. Muskler kanske inte är så bra ändå.....;) Ikväll har jag sprungit 22,26 min (för att vara exakt) och sen gått 30 min. Känner mig nöjd för det! Måste försöka röra på mig även när jag är hemma med barnen. Mitt 10-kort tog i alla fall slut mycket fortare än jag någonsin trott, så nu har jag lämnat in om att jag vill ha årkort istället. Såg på hemsidan (efter jag pratat med Sanna) att tecknar man årskort nu så är det gratis maj, juni och juli....det sitter ju fint kan jag lova:)))) Mitt mål är att åtminstone träna 2 gånger i veckan i sommar (på hälsbruket) och sen promenera eller jogga (ni vet att jag hatar att springa) resten av dagarna. Snart drar vallskörden igång och i år kommer det bli värre än vanligt (med att Fredrik jobbar) har jag en stark känsla av och då kan det vara svårt att komma iväg MEN jag ska försöka, jag lovar;)))) Min kära lillasyster sa att inom försvarsmakten (där hon jobbar) så har de tre timmar friskvård i veckan...det är väl något jag får införa i vårt företag också?;)
Nu ska jag läsa lite deckare och bara känna mig nöjd över vad jag har gjort idag, ladugård, planterat och sprungit....fy faan vad jag är BRA!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa Karolin....du e´ kalasbra & skitduktig!!! & jag är avundsjuk på din motivation!
Njut av de´ go´a vädret & ha de´ gott!!
Kramar Pia

Anonym sa...

Nja, honkatter kan vara röda (jag vet flera), men det är bara honor som är sköldpaddsfärgade.
Att kläcka kyckligar är ett gift. Jag har gjort mig av med alla höns och får köpa tråkiga affärsägg. Är äggen kanelfärgade så är det troligen Maranägg.
Angelica

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack Pia! Härligt att du har planterat klart nu. Kanske kommer och tittar någon gång i sommar:)

Angelica- Är så leden för det som hände Jarrah. Som du vet är jag verkligen ingen hästmänniska men blev så jäkla ledsen ändå när jag läste på fb om vad som hade hänt.
Det där jag skrev om katterna är iaf nästan sant.....jag vet då inga helröda honkatter.Nu är det bäst att jag tittar mellan benen på kattungen i Liljestad....vill ju ha en hanne ;)

Anonym sa...

Tack! Ja, det var en hemsk upplevelse och jag kommer aldrig att komma över att slutet blev som det blev och jag kommer alltid att sörja henne.
Det är ganska vanligt med röda honor och de kan vara både helröda och med vit teckning. Jag hoppas att det är en hane om dte är vad du önskar, men det är ju inte särskilt svårt/dyrt att kastrera honor numera, så är det en tjej får du väl behålla den iallafall.

Angelica