måndag 21 maj 2012

Snabbis då.....

....eftersom jag inte vill trötta ut ER med tråkiga inlägg om mitt roliga jobb och min träning så blir det sällan att jag skriver något. Jag kan sammanfatta förra veckan snabbt om ni är intresserade.
 Onsdagen-röjde nästan hela dagen, stora björkar i tallplantering. På kvällen åkte jag på gympa på hälsobruket, vi var bara 8 (med ledaren) annars brukar vi vara ungefär 25. Åt gott när jag kom hem och badade med Svea.
Torsdag- Barnen lediga i fyra dagar. Åkte till Tryserum på hemvändardag och köpte korv och lotter. Var med farfar på kyrgår´n samt visade honom runt på förskolan och frita. Åt hemmagjorda hamburgare på kvällen med Bengt och glodde på SKIThockey.
 Fredag- Åkte till Björkö, träffade Peggy som var där och var uppe hos Christel med familj. Åt gott vildvinskött hos mamma och pappa. På kvällen åts det ryggbiff av min älgtjur, mumma!
 Lördag- åkte på Majtorget i Skeppsgår´n med mor, far och Alvar och efter det stack vi till Viken och kollade in "matresan" samt käkade. Jag väntade med maten, jag köpte med mig pizza "hem" som jag intog ihop med övriga familjen uppe vid Björnmåsen där grabbarna höll på att harva med vår nya harv. Åkte till farfar på kvällen där Svante och han gjorde potatis och vi hade med oss kött, sås och sallad som blev överfrån igår.
 Söndag- ganska seg faktiskt för Bengt bjöd på två GT och jag dricker ju aldrig grogg annat än hos honom, så lite huvudvärk hade jag. Farmor var hemma på besök så vi var i Härad och åt middag ihop med dem. Städade sen hönshuset så det blev så fint, så fint :)
 Måndag- Idag har jag gjort ladugården och sedan trimmat i Liljestad och i Härad. Är nyss hemkommen från Loftahammar där Mia och jag varit och tränat. Nu är det snart läggdags men först ska jag dricka upp mitt te och käka upp mackan från Sannas superdupergoda bröd som hängde på dörren när jag kom hem i eftermiddags:))))) TACK!
Nåja, så kort inlägg blev det visst inte.
Och för ER som vill veta det, jag har hittat min jaktdagbok:)))) Jag är nästan 100% säker på att någon har "lånat" den och nu lagt tillbaka den. För den låg inknöglad i bokhyllan och där har jag tittat tusen gånger. Skit samma, gissa om jag är lycklig:)))) Tjohooo!

Inga kommentarer: