tisdag 20 november 2012

Tisdag 20/11

Aldrig mår jag så bra som efter ett träningspass :) Har jag nämnt det nåååågon gång tidigare....;)
Förra veckan hann jag med sex träningstillfällen, fyra på HB och två på egen hand (gång/löp/barnvagnskörning). I fredags provade jag ett av Sannas pass på HB. Det var först 30 minuter träning för armarna (det gick bra) och sedan 30 min spinnig. Jag cyklade på i "mitt tempo" för att känna på lite (har ju aldrig kört spinning förrut) och svetten bara forsade. Sanna är en kanonledare så det var jättekul!
Både innan passet och efter var jag (vi) ute och jagade. En superbra dag med andra ord ;)
 
Idag har jag varit och kört ett lunchpass easyline samt varit ute och gått en timme (hann även gå 1½ km på "gåbandet" innan träningen,) så jag är verkligen jättenöjd. Eftersom jag äter som en häst på helgerna så minskar jag inget nämnvärt i vikt (för er som undrar, borde ju vara pinnsmal efter alla träningar) men jag är lite av en livsnjutare så jag har just nu svårt att avstå goda middagar och dryck på helgerna. En och annan muskel har jag väl i och för sig fått och gäddhänget (eller gäddfärsen, som Elis säger hi, hi), har minskat så till och med jag kan se det :))))))
Efter nyår ska jag försöka ta tag i de här sista extrakilona, en gång för alltid. Min hjärnverksamhet lägger ner alldeles FÖR mycket tid på att tänka hur "tjock" jag är. Eftersom jag är bra och duktig på att jämnvikta så ska jag verkligen försöka.
 
 
 Svea i fin glitterklänning som hon fått av storfaster m. familj. Till det glitterkofta och glitterbyxor, vad passar inte bättre än en......glitterväska till det :)
 "Storjakten" i fredags (en gris och ett rådjur skjutet men inte utav mig). Kolla in Bengts nerdragen mössa :)
 Syskonmys!
 Sveisen med en halv tatuering i pannan.
 Kokosbollar i frysen i Liljestad, var en bra idé tyckte Svea.

 Ha, ha.
 "Pappas flicka".
 Detta är ju livet på landet, verkligen!
 "Mina" tre dikor plus kalvar och sju kvigor med tjur :)
Vedfabriken i Stjärneberg.

Idag har jag gjort mängder med köttfärsbiffar (Fredrik tog upp världens största påse med älgfärs igår, säkert tre kilo), suttit på "kontoret" (kökssoffan) med bokföring, varit i ladugården....ja dagarna går fort som tusan, helst när det blir mörkt vid 16.00. Ha en bra kväll!

1 kommentar:

Rebecka sa...

Vad duktig du är som tränar så mycket och att du får tid till det!

Det är roligt att läsa om vad du och ni gör, inga andra skriver blogg hemifrån så det är härligt att hänga med och se vad ni hittar på.

Vad skönt att höra att det är mörkt hemma hos er också, att det inte bara är här.

Kram