måndag 12 november 2012

Varit i Stockholm och fyllt år!

Jadå, vi har varit i Sthlm jag och min käresta :) Vi åkte buss (som vanligt), bodde på Rica Hotel på Kungsgatan (som vanligt), var på museum, åt och drack gott (som vanligt!). Mycket tid tillbringades på/i  "Vattenhålet" som Fredrik har döpt Hötorgshallen till. Vi köpte med oss hummer, oliver, kyckling, gorgonzolaost plus annat smått och gott, som vi intog på vårt fina hotellrum. Tyvärr fick jag skitont i huvudet, hade tänkt gå på bio men la mig skapligt istället medans Fredrik tittade på film och pilla mig på ryggen:) Onsdagen började med underbar frukostbuffé och sedan gick vi på Historiska museet, mycket intressant då det handlade om stenåldern och framåt i tiden. Många fina stenyxor och skatter fick vi beskåda. På väg hem från Historiska tog vi en vätskepaus på Östermalmshallen, samt en skitdyr räksmörgås.
Promenerade hemåt och gick till "Vattenhålet" och intog en sen lunch, jag åt fisksoppa och F kokt torsk med pepparrot. Mycket gott och mättande:)
Så jäkla mysigt att "BARA" sitta i lugn och ro och äta, prata och skratta med varandra.
På kvällen gick vi till Kungshallen och träffade Hanna, så roligt det med :)
Kvällen avslutades på hotellrummet (så klart) och jag var bra yr i skallen då ;)))))
 Svea sötis!
 Puss på rummet när vi är framme!
 Vattenhålet.
 Där åt jag detta goda:)
 Fiskerestaurangen.
 Fina hotellrummet!


 Kul att träffa Hanna!
 Snygg som tusan!
 Svea fick också presenter, hon fyller fyra dagar efter mig.
 Min födelsedag. Fredrik hissar flaggan (efter att mamma påmint honom ;)
Hade en mycket härlig födelsedag, då mamma och Alvar var här på dagen, Isabelle på eftermiddagen och många andra fina vänner på kvällen/natten. Var ganska seg igår förmiddag men kul hade vi!




Känner mig väldigt tillfreds med tillvaron just nu även om det har blivit ALLDELES för mycket av livets goda den senaste tiden och väldigt liiiiiiiite träning. Men idag har jag varit och tränat Easyline och det var så himla skönt. Tänker försöka träna mycket nu innan vi drar till Finlandia.
Hoppas ni också har det bra och saknar att jag inte bloggar så mycket, he-he!

1 kommentar:

Mia sa...

Tack för en kul fest!!!!