torsdag 1 november 2012

HÖSTLOV!

Dagarna går och jag vet inte riktigt vad vi gör ;)
Men en sak är säkert varje kväll har blivit lite av en myskväll....med alldeles för god mat, detta ihop med att jag har varit lite på gränsen till förkyld = ingen träning gör att vågen inte känns som min bästa vän just nu ;) Men va fasen, barnen är lediga, även om Svea är på dagis så börjar hon senare än vanligt och jag har hämtat henne skapligt också, så lite måste man få njuta av att vara tillsammans. Våra söner är ena rediga "läckergommar" och tackar inte nej till egenskjutet kött och potatis i någon "rolig" form. Jag kan även skryta med att Svea också smaskar i sig av det som erbjuds och jag kan inte fatta att hon var en sådan liten "matvägrare" som jag höll på att tappa mitt förstånd för/på grund av.
 
 
Igår kastrerade vi vår lille plutt Sven och han var bra vinglig efteråt men idag mår han som vanligt och jag är så glad över honom. Sune har jag träffat på borta i "nya" Käggla och han verkar ha det bra, då jag senast gosade med honom. Döm om min förvåning när jag kände att han luktade "kärringparfym" (som min man uttryckte sig).
Det finns många råttor i "nya" så det är bra om han även kan tillbringa lite tid i ladugården och inte BARA ligga på en filt hos någon dam i omgivningen :)
Nu mat!

Inga kommentarer: