tisdag 8 april 2014

Hälsade på mamma och pappa :)

I lördags åkte Svea och jag ut till Björkö...tyvärr är vi där alldeles för sällan (sist var i julas). Härligt var det och det är alltid kul att prata med ma och pa och syskon med familjer.
 Svea åker båt med morfar.
 Mamma och pappa bor helt underbart!
Svea gör  manikyr på Elis.

Idag är det tisdag och jag gick upp tidigt i morse (04.30) för att åka till Liljestad. Fredrik och jag skulle sortera djur, eftersom slaktbilen kom vid 06.00. Jag åkte hem vid halv sju tiden för att väcka barnen och ge dem frukost och snart bär det iväg till dagis/skola.
Idag blir det väl till att tvätta i ladugården, det blir ju så skitigt när man har haft djur på gångarna. Hinner jag sticker jag till Härad och röjer en stund, (hann köra några timmar igår). Sveas glasögon är färdiga så de måste vi hämta under dagen och i eftermiddag är det utvecklingssamtal med Elis och senare ikväll föräldramöte för Svante......njae, hinner verkligen INTE träna :(

Alltid är det något med något barn. Nu börjar snart hela proceduren med Svantes tandställning så då blir det att fara fram och tillbaka till Norrköping, många gånger.....Elis har också fått en remiss till en optiker och Svea ska åter till tandläkaren.....VAR det NÅGON som sa att det var JOBBIGT under småbarnstiden??????? Nu vill jag inte påstå att det är jobbigt med barnen MEN alltid är det något, och bor man som vi gör så blir det många bilresor hit och dit. Skit samma huvudsaken är ju att de mår bra :)
Nu ska jag hitta kläder till Svea och sedan fara. Ha en underbar tisdag :)

Inga kommentarer: