torsdag 3 april 2014

Provat brillor!

Idag har Svea och jag varit i Norrköping för att verkligen SE om hon ser dåligt (hon såg ju lite dåligt på 4-års kontrollen på BVC i december). Väl på plats på "ögon" på Vrinnevi så var det snart konstaterat att så var fallet. Inte jättedålig syn men ändå bra med glasögon NU så att inte ögonen vänjer sig vid den lite suddiga synen. Svea själv tjatade hela vägen in till stan......när får jag mina glasögon? Och HELA vägen hem......ha, ha, ha! Hon vill VERKLIGEN ha ett par! Vi fick ett glasögonRECEPT (hade aldrig hört talas om det tidigare) och var i Viken nu på eftermiddagen för att beställa ett par. Tyvärr var inte optikern där men vi fick med oss ett gäng glasögon hem som Svea har provat, dock bestämde hon sig nog direkt på plats, för ett par röda brillor (blev lite chockad att det inte blev ett par rosa eller lila bågar ;)

 Allt klär en skönhet....men nu är det jag som får tänka på att blixten från kameran speglar sig i glaset....

Utan blixt.

Annars idag då???? Ja, detta tog nästan hela dagen så jag har faktiskt inte gjort så mycket mer. Tidigare i veckan har jag röjt, fixat i ladugården och tränat.....som vanligt med andra ord.
Kram å go´natt!

1 kommentar:

Filosofie sa...

Jag var 13 år när jag fick glasögon. Då blev livet tydligt igen. Kram