måndag 27 oktober 2008

Besök och bio.

Bilden föreställer Isa och jag på jakt!

Nu är det måndag morgon och jag är ledig och hemma med barnen som har höstlov. I går skulle M och jag ha åkt på hälsomässa i Norrköping men när vi pratade på morgonen bestämde vi oss för att skippa det. Jag blev inte ledsen för att vi inte åkte för mor och far skulle komma och hälsa på och det tillhör ju ovanligheterna så då vill man ju gärna vara hemma.

När de kom fikade vi och efter en stund kommer även I och hennes barn hit. De hade tagit deras lilla Amandahäst med sulky och kommit hela vägen hit (drygt 3 km ) i spöregn. När de var på väg ringde I till mig och sa att de ville ha fika annars skulle de vända och de var ju självklart att de skulle få. Amanda bands i flaggstången(!) och sen kom även de in. Kul med mycket besök!

Micka var även med mor och far så jag frågade om hon ville stanna när de åkte hem och det ville hon.

F och G höll på att stycka älg hela dagen och det resulterade i att vi fick älgstekar och köttfärs att stoppa i frysen. Även om jag är ledsen för allt som har hänt runt F:s gård så är jag ändå väldigt tacksam för allt som vi får här och från ön. För några veckor sen fick vi en halv dovhjort, en massa gösar och nu älgkött........jag tror att vi klarar oss i vinter. Med tanke på att frysen innehöll ganska mycket innan så får man inte klaga. TACK för allt! Nu måste vi äta i kapp lite och jag tror inte att vi behöver slakta en av våra kor för att klara oss och det känns bra.


I går kväll åkte även F, Micka och jag på bio och tittade på "Låt den rätte komma in". Hmmmmmmm, vad ska man säga om filmen?! Det är så svårt att säga om en film är bra när man har läst boken. Jag kan säga det att de två huvudrollsinnehavarna spelade mycket bra och "skräckscenerna" var väldigt bra gjorda men annars vet jag inte? En 2:a eller svag 3:a på en skala på 5. F och Micka tyckte den var asdålig och de satt och tittade på klockan hela tiden. Den höll på i en timme och femtio minuter och det är ju ganska länge om man inte tycker om en film!

Nu ska jag försöka komma ut och gå i en timme, stegtävlingen och vikten går skit! Nya tag som gäller! Jättelätt med tanke på att vi åker till Finland på onsdag! Skit samma det ska iaf bli kul!

Mitt mål idag är 20 000 steg och det är nog bäst att jag börjar NU med tanke på att klockan är 10,50 och stegräknaren står på 325 steg! Bra början!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Woooow! Karro!! en blogg!! denna kommer jag besöka!

Anonym sa...

Oj, hur hinner och orkar du? Nu har jag läst alla dina inlägg. Jag uppskattar att du inte skriver ut hela namnen. Vi som känner dig vet ju i alla fall vem du menar, och andra har inte med det att göra.
Kram N

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja, visst är det otroligt att jag bloggar men detta är ju något jag velat göra länge med tanke på att jag alltid har skrivit dagbok och är man med i Facebook så är man ju redan ganska ofentlig.Oj, vilken lång mening!Kram på Er båda!