tisdag 28 oktober 2008

Målet uppnått!

Tjohooo, jag klarade att trampa ihop 20 556 steg i går men jag fick anstränga mig mycket. Först gick jag Häradsrundan och senare på eftermiddagen gick jag ut till B-varp och tillbaka.
Vid det senare tillfället hade jag med mig E i vagnen och det gick bra tack vare att han sov hela vägen ut och att jag fick muta honom med kinderägg på hemvägen. Äggen fyller nog sitt syfte fär E sa med hela munnen full med choklad -mamma, jag är nyfiken på vad det är i.

I dag är det tisdag och mitt mål stegmässigt är i 15 000 steg, om jag går över det är allt ett extra stort plus. Ska försöka hinna att gå ut och titta efter älg i eftermiddag. Är så sugen på att få skjuta något för det var ju ett tag sen sist. Förra årets jaktsäsong resulterade i fem nerlagda rådjur men i år har det "bara" blivit en räv och några gäss.
Nu måste vi åka till Viken och se om vi kan hitta några snygga kläder att ha med till Finland. Ärligt talat har jag inget att ta på mig så det är akut att köpa något.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jäklarns vad duktigt du är på att gå! Jag orkar fan knappt ta mig till kör skolan, och den ligger ju typ 500 meter bort på min gata. suck.