onsdag 15 oktober 2008

Dagar som går!


I dag är det onsdag och jag har varit hemma hela dagen med barnen. Jag älskar dessa onsdagar då vi "bara får vara" och inte göra något speciellt. Trots att vi inte har gjort något så har jag hunnit vara ute på älgvak, fixat lite räkningar, varit hos hönsen, hälsat på våra grannar N och G, städat, provbakat en äppelkaka som jag kanske ska bjuda på, på lördag då finnarna kommer.

Hoppas även hinna med en kvällspromenad i månljuset innan "Bonde söker fru" börjar.


I går kväll gick jag till en kompis ca: 3,5 km och det var ett otroligt månsken. Jag såg färgerna på träden fast det var mörkt ute, tack vare den STORA månen. När jag hade gått ungefär 1,5 km så hör jag ett frustande och stönande i backen till vänster om mig. Jag undrar vad det var för något. Jag tror att det var antingen älg eller vildsvin, de sprang framåt tillbaka i eklöven ca: 25 meter från mig. Det enda jag såg var lite skuggor, jag var nästan säker på att de skulle komma rakt på mig så att jag äntligen fick se vad det var men de vände och sprang in i skogen igen. Mycket konstigt för hade jag fått gissat hade jag trott på hästar, det lät precis som frustande stressade hästsar. Konstigt nog blev jag aldrig rädd för jag var så säker på att det var djur och skulle det vara ilskna grisar så tänkte jag att jag gallskriker om de kommer, då måste ju de bli rädda de med.

När jag kom fram till M. fick jag en underbar ansiktsbehandlig (välbehövligt med tanke på alla mina "tonårsfinnar":-)) och en fantastisk axel och ryggmassage, som tack för att jag har släppt ut M.hund och varit barnvakt till hennes barn. Tack M. det var så skönt!


Snart ska jag gå upp med barnen till N och sen ska jag ut och titta om jag ser någon älg, igen. G såg fem!!!!! stycken i havren och månljuset i gårkväll! Det ja! Där jag ska sitta ikväll brukar det gå två pinntjurar så det ska bli intressant att se om jag får kontakt med någon. Återkommer i ämnet!

Inga kommentarer: