måndag 20 oktober 2008

Vilken dag!



I morse när vi gick upp hade både jag och F planer på att åka och jobba. I och med att jag jobbar halvtid kan jag styra min arbetstid lite som jag vill. När jag tittade ut och såg att det duggade lite bestämde jag mig för att vara hemma med Isse. Jag frågade lite på skoj om inte F också kunde vara hemma och till min förvåning svarade han JA.

Detta innebar att vi har hunnit med massor av saker, att göra i huset. Äntligen plockade vi ut sängar, kartonger, jaktkläder från vårt ganska stora rum brevid köket. Rummet har i stort sätt bara används till att ställa in saker som man inte behöver. Nu har det blivit den "finmatsal" som vi har pratat om så länge och det blev jättefint. Om vi får något mer ryck senare i höst ska vi tapetsera om därinne och slipa golvet och då kommer det bli ännu finare. Just nu behövs det lite mer tavlor för att det inte ska eka så mycket. Hur eller hur så är jag jättenöjd!
Vi har även hunnit med att städa hela huset inklusive källaren, välbehövligt!
I kväll har vi varit på ABC-kurs i skolan och det är alltid intressant och lärosamt.

Det roligaste som hänt i dag; * F stannar hemma och hälper mig att fixa i huset!

* När F och G ska ha in en hel sackosäck i pannan! (skrattade så
jag fick ont i magen:-)) Det såg ut som om de försökte få in
ett framfall.
* Att matsalen är i ordning!

En bra dag med andra ord!

Inga kommentarer: