tisdag 22 september 2009

Bakat bullar.

Är det någon som har ett bra förslag på vad man gör med en squach som väger fyra kilo? Ska kanske grilla/steka skivor av den i helgen (det har jag gjort förrut) och det brukar ju bli gott. Men som ni ser är den gigantiskt stor och "uppvuxen" i vårt växthus, lite kul. Har fortfarande rödbetor och morötter kvar som vi nog också måste få i oss inom en snar framtid. Sen måste vi försöka ta upp den potatis som vi har kvar i landet för det vore ju synd om den gick hädan, bara för vi är lata. Gullöken som jag tog upp och har förvarat i källaren är jättefin och god.
Idag kom kusin K hit för tredje dagen i rad och grabbarna har spelat guitarr hero, eller vad det nu heter. Skapligt snopen jag blev när de fanns låtar med Smashing Pumpkins och Nirvana, nästa gång K kommer hit lovade han att även ta med mikrofonen:-).........!
Jag har även hunnit med att baka ett hundratalet bullar, så nu är jag rätt så trött.
På eftermiddagen kom G och C och kollade in toaletten, (TJOHOOOO!!!!) så på måndag kommer C hit och börjar riva. Även fast att jag vet att det kanske tar fyra månader så är det helt klart värt det.
Näe, nu somnar jag........ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan baka morotskaka och ta hälften squash och hälften morot. Blir saftigt och gott.
Jag har även blivit bjuden på en supergod kaka med squash och valnötter, men har inte receptet tyvärr. Resten skulle jag grilla!
Angelica