söndag 6 september 2009

Kräftfiske och kycklingar.

Igår var vi ganska duktiga, för då åkte vi till Viken och slängde flaskor, glas och burkar i glascontainerna. Efter det åkte vi till affären och pantade burkar och PET-flaskor samt handlade mat. Åkte även en sväng till Djurbergs i Sörping där Fredrik beställde "skenor" till sitt kikarsikte som han fick i födelsedagspresent. Införskaffade även en vattenkokare, inte en dag för tidigt.

På kvällen var vi uppbjudna till N och G. G och barnen hade varit och lagt i kräftburar, så vi skulle vitja dem framåt 21-tiden. Innan det åt vi paj till förätt och sen grillade G lite gris och fixade kanongod potatis och sås till ;-) Som ni ser på bilden nedanför så gick det ganska bra med kräftfisket och vi fick många "jättebamsingar" som N har kokat idag. Fick även mitt livs överraskning idag när jag klev in hos hönsen. Där låg en höna och tryckte på golvet, utanför själva hönshuset (där jag har fodret och äggen). Konstigt tänkte jag, så där ligger ju bara en höna som har kycklingar under sig. Och mycket riktigt, när jag lyfte på henne hittade jag 10(!) små dagsgamla sötnosar i alla möjliga färger.
Hur är det möjligt att jag inte har märkt henne en enda gång på tre veckor och hur kommer det sig att det är så många färger, det borde ju bara vara hennes ägg. Glad blev jag i alla fall och även Svante och Elis. Även om de inte ser såååå glada ut på bilden, ha, ha.


Om det nu skulle vara så att någon undrar hur jag och magen mår så kan jag säga det, att igår var det ett rent litet helvete i mitt huvud, (innan vi åkte till N och G). Blä, känner inte igen mig själv när hormonerna rör om i kroppen som en virvelvind men idag är allt bra igen och jag känner mig glad. Går nu in i vecka 33, så kommer h*n när h*n ska så är det BARA 7 veckor kvar. Inte klokt vad tiden har gått fort.
Nu ska jag städa i källaren lite, tjingeling!

Inga kommentarer: