söndag 7 augusti 2011

Bad, logdans och storstädning!

Inte har jag bloggat som jag lovade, FY MIG!!!! Men jag lovar, jag har fullt upp, är det inte med att umgås med fantastiska vänner så är det att se efter tre barn samt att jobba:) Men jag klagar inte, det känns så roligt. I fredags tog jag med mig barnen och mötte upp fina Sofie på Hammarsbadet i Gamleby. Där blåste det storm men vi fick några härliga timmar i hop ändå, det var i alla fall varmt och "gött" och som alltid roligt att träffa Sofie och hennes sötnosar. Med var även Sofies trevliga mamma:)Svea och Svante på en bal i Björnvarp.
Tog en sväng förbi Martin och Sara innan vi for hemåt. Det var "bara" två år sen vi sågs....alldeles för länge sen och de bor så långt borta som i Gamleby.....
Fredrik pressar i Björnvarp och här är vi ute med lunch.

På kvällen kom Isabelle och Daniel förbi en sväng och vi satt på vår altan och hade det trevligt (som vanligt). Det blev en ganska tidig kväll och det var faktiskt riktigt skönt även om vi ALLTID har så roligt i hop med dem!


Agneta, Tindra, Molly och Sofie på Hammarsbadet i G-by. Igår lördag gjorde vi ladugården som vanligt, var sen i Viken och handlade. På kvällen åkte vi nere till Fogelvik till I och D och käkade gott och efter det for vi till Vråka på logdans (det ni!!!). Vi hade jätteroligt och barnen tyckte det var super! Elis ville som vanligt inte åka någonstans men det var nog han som hade roligast. Han hade lite pengar i bilen som han hämtade och för dem köpte han lotter, godis och det bästa utav allt, kaffe med mjölk och en "kärleksmums" till mig. Mitt hjärta smälte totalt----KÄRLEK-----<3!.

Våra kära män körde och på hemvägen hamnade vi på vår altan igen!

Idag har vi jobbat på ganska bra, vi har städat (återigen) i Liljestad och det känns skönt när man ser förändringar. Barnen har varit med hela dagen och jag är ganska imponerad av att de är vid så gott mod (nästan hela tiden!)Daniel, Thomas, Olga, jag och Svea.

Ni skulle sett vad Svea dansade. Hon diggade som bara den, mitt lilla hjärta!



Det här var verkligen riktig logdans! Svea var helimpad av spelmännen! Isabelle och Svea diggar!



Svea dansar med sin kille (om hon får bestämma själv, Edgar är kanske inte lika road;)


" Anki och Pytte" är roligt för alla barnen!

Jag har ju inte nämn något om det hemska som hänt vårt grannland Norge, här på bloggen men jag har kännt att det har varit så svårt att "ta in" men jag lovar jag tänker på dem ALLA mycket!

1 kommentar:

thomasmalin sa...

Oj vilket inlägg, jag e imponerad :) Och du av mig som kommenterar :)
Logdans i vråka, låter som vi missat något??? Vore kul att träffa er något nu innan jag börjar jobba igen...börjar den 1/9..Vi kan ju komma någon dag eller så får ni gärna komma ut till Loftahammar.. Kram från mig och lilla H!