onsdag 17 augusti 2011

Seg dator.....

...jaha...det var därför grabbarna hela tiden frågade mig om de fick "modda" hem traktorer på sitt farmingdataspel, hela tiden. Jag misstänkte ju att det fanns någon hake med att de frågade (annars hade de ju bara gjort det) hela tiden -Jamen kostar det något? frågade jag -Nä, fick jag till svars. Nähä, sa jag men kan det komma in något virus då????? - Nä, svarade de i kör. Jag kunde inte riktigt då komma på VARFÖR de hela tiden frågade......... inget kostar det och inget virus....men nu visar det sig tror jag. Datorn har blivit såååå seg och det kanske har med alla nerladdningar av traktorer, pressar och skördetröskor att göra. Jag är snäll och avvaktar tills i morgon och går det inte snabbare då (att skriva) så får de nog vara vänliga att radera bort några slåtterkrossar!
P.S Grattis Viktoria och Daniel!

1 kommentar:

Björköborna sa...

Låt inte barnen tanka ned vad som helst, man måste hela tiden ha ett kritiskt tänkande om vad som hamnar i datorn. Har du bra virusskydd? Har du kört någon skanning? Jag tror inte alls att det är det som de laddat ner som segar datorn, det ska den tåla! Kram :)