måndag 1 augusti 2011

Köttgryta och tjejlånglunch!

Idag är det åter igen måndag och solen skiner och det verkar varmt ute. Det är i och för sig väldigt varmt inne också och jag håller på att göra köttgryta till middag. I går fick vi en ny kanin utav Boel så nu har jag henne inne så Svea har någon att leka med medans jag gör mat.
Jag har haft en oförskämt bra helg med många tjejkompisar. Det hela började 09,30 i lördags när Fredrik och Göran tog med sig barnen och åkte till Kolmården. Jag fick husera helt själv i mitt hem och det var faktiskt väldigt skönt och LUGNT. Jag gjorde lite käk som vi skulle äta till lunch vid 12,00 och städade undan den värsta skiten, dukade på altanen och sen duschade jag och fixade lite snittar precis innan mina gäster kom. Svea tar hand om Fina Fiona idag, eller om det är tvärtom;)


Stor kanin ser det ut som.


Här Nina säger Svea och matar henne med äpplen. Här kommer Jojja i regnväder. Men vad gör det när det är varmt ute, man sitter under tak och har infravärme som man kan sätta på om man vill:) Snygga Rebecka och moster Karolin!






Närbild på Lena, som jag blev så glad över att hon ville komma.


Becka igen! Jojja, Boel, Johanna och Åsa.




Hade en mycket trevlig eftermiddag med dessa tjejer.


Nettan, Lena och mamma.


Nästan alla, här saknas Isabelle,Boel och Ulrika som tar kortet. En massa Alvarsson. Becka, jag, syrran Christel och mamma.




Lite senare kom Tine, åh, vad kul! Ulrika, Johanna och Nettan var också kvar(åh, vad kul igen;) och när Fredrik och Göran kom hem vid 19-tiden bestämde vi att vi skulle grilla. Daniel och Jonas kom också hit. Vi åt, skrattade och hade trevligt HELA natten lång och jag kom inte i säng förrens runt klockan 05,00. Var naturligtvis lite seg igår men jag mådde inte dåligt som tur var och jag sov god middag ihop med Svea på eftermiddagen.


Svea mumsar ostbågar och är glad, dock hade hon varit väldigt rädd för de flesta djuren på Kolmården;)


Svea myser hos Nettan och det är så skönt att det går så bra och vara hos Nettan och Göran.


Jonas Fredrik (som ser helt färdig ut), Daniel och Svante.


Så här gulligt var det när Svea satt i Görans knä i fredags kväll:)




Tine och jag hade en väldigt lugn söndag men Fredrik var och jobbade hela dagen i Liljestad. Det var jättekul att du var här Tine och du ska veta att du alltid är välkommen hit!


Tack även till alla andra snälla tjejer att ni kom och förgyllde min lördag och för allgod MAT och tilltugg ni hade med er, detta måste jag göra om nästa sommar! Välkomna då också.!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att man inte kunde vara med hela natten lång?????? kRAM O ännu en gång tusen tack. mor