lördag 10 december 2011

God morgon!

Var på ett jättetrevligt julbord igår (igen). Det var styrelsen och personalen på Tryserums Friskola som var på Davidssons och åt och sen bowlade. Jag var ganska mätt när jag kom dit eftersom vi tidigare på dagen hade varit på Fredriks mormors begravning där det bjöds på smörgåstårta och kärleksmums. Jag var även väldigt trött efter begravningen och skulle gärna ha stannat hemma men av egen erfarenhet så vet jag att det brukar vara väääldigt roligt när vi på skolan träffas så därför ville jag gärna gå. Och det blev så roligt som jag hoppats på. Inte blev det särskilt sent heller (tack och lov), jag åkte med mina vänner Mika och Jon (tack för skjutsen!) hem. När jag klev innanför dörren möttes jag av ett tyst "upp och nervänt" hus. Fredrik hade somnat vid 19,30 när han la Svea....inget fredagsmys där inte med de större barnen, tyckte faktiskt lite synd om dem. Men ikväll tar vi igen det då vi ska ha lite nobelmiddag. Nu har Elis, Svea och jag bakat pepparkakor och Fredrik och Svante är i ladugården/verkstaden....samma sak varje helg. ALDRIG att vi gör något ihop hela familjen och ALDRIG att Fredrik kan vara hemma och "bara vara", lite tråkigt men bara han mår bra så är det okej. Tyvärr känner jag mig mer och mer som en hushållerska än en fru.......något som "är bra att ha"....jag städar, lagar mat och tar ju hand om avkommorna:(
Nåväl, jag ska nu slänga ihop lite pinnbröd och ta med mina små kycklingar och gå ut och elda lite. Jag och min granne Connie tog ett par drev häromdagen. Jag fick äran att nerlägga en fin julbock som hade hornen kvar:))))) Det var Connies hund Amber som kom med bocken till mig, tack för det! Vi var egentligen ute efter älglkalv och gris men det blev det inga därimot så tror vi att det var gris i andra drevet då vi båda två hörde djur.


Vår "Fialotta" målar och målar....överallt!Hårspänne, armband, halsband och nagellack....det är en lite dam det här, kan jag lova;)




Halsbandet och armbandet som hon fick av mormor och morfar i födelsedagspresent är favoriterna och är på varje dag, till och med på dagis.




Djur är lycka tycker Svea! (Men djuren tycker nog inte samma sak;)


Nu är alla pepparkakor färdiga och vi väntar på att vi ska få kaffegäster (Fredrik och Svante) men inte fan vill de komma hem och inte får jag något svar i telefonen heller då mottagningen i Liljestad är lika med noll. Ha det bra så kanske jag återkommer med mer bilder ikväll (man kan ju alltid hoppas...)!

Inga kommentarer: