tisdag 13 december 2011

Vabbar...

....är det man säger att jag gör idag. Elis är sjuk (feber) men det är sällan (läs aldrig) som jag anmäler till fk att jag är hemma med sjukt barn. När man inte tjänar några pengar känns det inte som det finns någon mening liksom. Kanske jag kommer att kunna ta ut en lön från vårt AB och då vet jag ju vad jag tjänar och kommer antagligen att vara duktigare med att anmäla vab (vilket annars är enkelt). Svea är på dagis (så att jag hinner göra lite kontorsjobb iaf) och Svante i skolan. Jag tänkte hämta dem när Svante slutar skolan så att det blir lite kortare tid för Sveis idag.

Det var skitkul att se Magnus igår på "halvåtta hos mig" och jag ser verkligen framemot fortsättningen. På torsdag kommer det vara från Björkö och då får ni se var jag är född/uppvuxen:) Hoppas även ni ser hur välstädat det är hemma hos Christel och Manus också;) Jag kan ha något finger med i spelet;)))) Svea och Svante. I somras var vi och fiskade i Rånen...fångsten var inget vidare (lika med noll) men mysigt och trevligt var det ändå.



Detta var ju inte länge sen....smultron som Svea älskade.


Nu är jag så sugen på att ha ett eget hus! Råttorna invaderar detta hus och jag skulle vilja bygga om så mycket. Vi trivs naturligtvis superbra (man kan egentligen inte ha det bättre) MEN jag vill för första gången i mitt 40-åriga liv ÄGA ett eget hus. Fredriks syrras hus händer det inget med och det huset som "vi" (läs Fredrik) äger är som sagt upptaget tills vi själva är hundra år och sitter på hemmet och ugglar. Fredriks föräldrar har också ett stort rymligt fint hus som säkert skulle passa en trebarns familj men ....näe, det är deras. Ibland längtar jag till "vårt" hus i Käggla så att det gör ont men där är det VERKLIGEN kört nu.....är det enda alternativet att bygga ett eget? Känns ju så jävla dumt när det finns så många fina hus men som är upptagna på låååååång (eller kort?) sikt. Nu hoppas vi innerligt på att Fredriks syrra får bygga så fort som möjligt så att deras hus kanske blir till salu inom en snar framtid (det skulle ju trots allt vara den bästa lösningen). Håll tummarna för BYGGLOV!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår dig.Det måste kännas frusterande Kram Mor

Anonym sa...

Håller alla tummar jag har Karolin!!! :o))
Kramar Pia