söndag 11 december 2011

Nobelmiddag.

Igår hade vi lite nobelmiddag med räk/laxtoast till förrätt och rostbiff från älgkalv och hasselbakspotatis och sallad med vitlökssmör till varmrätt. Det var gott men jag var väldigt trött så det blev en relativt tidig kväll. Svea har ju en tendens att vilja vakna runt 06,30 så man måste tänka på det på kvällen och inte sitta uppe för länge, för att orka ta hand om denna söta tjej. Jag är naturligtvis jätteglad över att hon mår bra men jag ska inte sticka under stol med att det är ett mer än ett heltidsjobb att ha koll på vad hon gör för bus....hon är verkligen överallt och sitter inte still många minuter på en hel dag.Just nu är det kaninungar som står högst i kurs.Tog ju barnen och gick upp till "vår" göl igår för att grilla pinnbröd. På vägen hittade vi en vacker gul smörblomma, hallå det var den 10 dec!!!!Elis och Sune, som har blivit en stor katt på så kort tid.







En glad katt på språng.


Det blåste storm så jag är glad att vi inte orsakade någon skogsbrand för Göran:)


Idag har jag fortsatt det eviga städandet och sen åkte vi till Vråka där det var julmarknad. Träffade mamma och pappa och vi käkade ihop. När jag kom hem åkte jag en sväng för att se om jag såg något vilt men inte ett djur syntes......


Nu sitter jag här och är lite rastlös......vad ska jag hitta på tycker ni?

Inga kommentarer: