torsdag 2 februari 2012

Så trött!

Vet inte varför jag är helt slut i kroppen?! Antagligen för att jag sopade/städade foderborden i ladugården i morse och det var ganska mycket gammalt foder kvar. Det innebär att man tar i för kung och fosterland med hela kroppen. Jag använde en snöskyffel och efter det sopade jag noggrant innan jag hade ut kraftfoder och mineraler. Efter det så hade jag ut fyra ensilagebalar så alla var nöjda och belåtna med menyn. "Ensilagespillet" jag tagit bort hade jag upp i skopan på casen och körde ut det till rådjuren på "Dagmars åker". Fredrik kom till verkstaden vid 10,30-tiden för att laga något som gått sönder på skördaren och vi bestämde att ta lite förmiddagsfika hemma, innan han åkte igen.....klockan var nästen 12 innan jag fick mitt kaffe och det var gudomligt gott. Sedan har jag betalat fakturor, städat i pannrummet, gjort ladugården igen, varit till Viken (i värsta snövädret på länge) för att köpa bult och snus till Fredrik.....sen hämtade jag gullungarna:) Nu blir det te och macka....go natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så duktig Lina Men du får inte vara för duktig o ta i för mycket Tänk på att du är kvinna??????????????? Kram Mor

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Duktig vet jag inte mamma och jag är fortfarande kvinna.....har ingen tjenis penis mellan benen i alla fall;) Brukar skoja med Fredrik i bland och fråga om det är en man han vill ha i och med att han vill att jag ska göra så mycket typiska "killsaker". Än så länge har han nekat som tur är;))))))