onsdag 15 februari 2012

Tråkigt att blogga....

.....återkommande problem! När jag jobbar (är i ladugården) kommer jag på mängder med roliga saker att skriva om men när jag kommer hem finns inte inspirationen längre. Märker själv att jag skriver tristare och tristare och när jag går tillbaka i gamla inlägg ser jag lite mer glöd och lite roligare och intressantare inlägg. Kanske har detta med att göra att dagarna just nu är ganska lika varandra. Jag gör ladugården, fixar med "papper", ringer myndigheter och andra....och sen ladugården igen. Det är jättekul så klart men hur roligt är det att skriva ner det och för er att läsa det. Hur eller hur så började dagen med snö och snö och åter snö.....jag tycker det räcker nu!!!! Visst är det bra att det kommer till sportlovet MEN det medför så jäkla mycket merjobb.
Tack Mia för tipset! Dessa går att köpa i frysdisken och man plockar upp en liten påse (jag visar hur stor påsen är med mitt finger) från en större förpackning, slänger in i micron och så har man små gröna goda "ärtor" på bara ett par minuter.

Vår ljuvliga potatiskaka som vi käkade i helgen.Söta och fina och bästa Hanna. Barnen älskar när hon kommer för då får de så god mat tycker de....(vad menar de?) Ska hon sova över undrade de (med förhoppning om mer god mat;)


Korv går också ner (farbror Stig säger KÖRV, kommer du ihåg Becka?)


Nu kom mina stora pojkar hem! (19,04) bäst att fixa i ordning käket jag har förberett.....

2 kommentarer:

Björköborna sa...

Inspiration att blogga går i vågor. Jag har i år redan postat fler bloggposter än jag gjorde under hela förra året. Du har ju många läsare, pusha lite för Överums vc-gruppen (skriv inte exakt som jag). Kram C

Rebecka sa...

Haha, jo jag kommer ihåg! Vi var ute i skogen och skulle grilla korv med gubbarna som arbetade i skogen va? Jag har för mig om att det var på södra udden :)