måndag 18 juni 2012

Är det inte konstigt????

Har precis varit och tränat ett Easylinepass för en timme sedan, underbart efter en jobbig dag med tjuriga ungar och en make som aldrig är hemma. På förmiddagen klängde Svea konstant på mig och ville bli buren och var ledsen. Mitt på dagen så "piggnade" hon till och har lekt mycket själv i sitt tält som vi har på altanen nu men då kommer nästa problem, Elis får psykbryt och är arg och ledsen om vartannat..... Inte nog med det, jag har en hund som BARA tänker på mat och kan lätt springa över vem (typ en 2½-åring) och vad som helst (typ altanräcket), om det så bara är en liten smula som ramlar ner......lägg där till en katt som springer in och hoppar upp på alla bänkar och bord samt skvätter lite piss här och där.....Ni fattar va? Lite EGENTID (ordet jag sagt att jag hatar) är inte så himla fel egentligen;) Träning gör verkligen susen!

Nu till det som är konstigt, när jag i sakta lunk (med bilen) kör över "nya Käggla" (som vi nu kallar Käggladalen) och tittar på allt som hänt där på så kort tid (det börjar faktiskt se rätt bra ut) och närmar mig Liljestad, vad får jag då se på Bålebo (ett av våra gärden).....Jo, en STOR vildsvinsgalt, han går där i godan ro och käkar lite i de nyslagna strängarna. Hade det varit "vanliga" Karolin hade jag åkt i ilfart hem och hämtat bössan och satt mig på pass men vad händer...jag tittar på honom i kikaren (ganska länge) och sedan åker jag förvisso hem men innan jag kommit till Liljestad har jag glömt grisen och kommer inte på att berätta det för Fredrik förrens jag kliver ut ur duschen, ha, ha, ha! Jag vet inte vad det är men jag känner inget behov av jakten just nu. Jag vill på något sätt inte jaga när det inte är jaktsäsong (jag VET att man får skjuta gris nu) men just nu kliar det inte SÅ vansinnigt i mitt högra pekfinger. Lite kan det kanske ha att göra med att jag har en GRYM jaktsäsong bakom mig med tre fällda älgar, sex skjutna rådjur, ett dovvilt och ett gäng moderslösa kultingar. Jag fick liksom mitt där, nu vilar jag och då får viltet också vila. Inte vet jag om det är så men just nu känns det så i alla fall:)
Men i morgon är en annan dag och vem vet då kanske jag åker och sätter mig på pass;)

Inga kommentarer: