fredag 15 juni 2012

Skolavslutning i Tryserum.

Åren går snabbt.....hur fasiken kan det var skolavslutning, nu igen.... Hur som helst så var det igår i Tryserums friskola. Det var för ovanligheternas skull fint väder och till och med lite varmt:) Först var det uppvisning i respektive klassrum (mamma, Alvar och jag var hos Elis) med sång och berättelser om vad barnen hade lärt sig under det gågna året. Efter det var det fika ute i det gröna och sedan kyrkan. Barnen sjöng så det stod härliga till, rektorn höll ett fint tal och de allra minsta barnen roade sig i kyrkgången (se bild längre ner). Efteråt delade styrelsen ut sin sommargåva, i nya matsalen, till personalen och jag tror alla blev nöjda;) Är så glad över vår fina och duktiga personal.
 Söta Svea på skolavslutning!
 Pappa och mamma kom också, alltid lika kul:)


 Fika i det gröna.
 Fredrik och svärfar.
 Jag vet....Svea med napp....men den tog jag från henne sedan (hennes pappa vill gärna vara henne till lags....;)
 Barnen på väg till kyrkan.


 Mormor och Alvar
 Vilken sötnos.
 Svea och Alvar hade jättekul i kyrkgången.
 Våra vackra byggnader. Förskolan och skolan:)
 Vi stannade till hos farfar i Härad som hade en present till barnen:)
 Snart växer de om farfar, tror jag.
Mina kläder igår.
Snart åker jag till förskolan med Svea. Jag ska göra ladugården och sedan trimma med röjsågen.
Fredrik slog lite till gräs igår efter skolavslutningen och Mårten pressade under tiden. Nu är det i alla fall runt 200 balar under plast. Fredrik var hemma 00,50 och då var det något elfel på pressen så han var lite lätt irriterad.......hoppas, hoppas, hoppas att det är snart ordnat.
Påminner ER igen....är det någon som är intresserad av en eller två honkattungar, hör av er i så fall.
Nu ska jag göra ordning Svea så vi kan åka. Ska bara säga det att jag provade mina löparskor igår...de gick kanonbra och jag sprang i 28 minuter:)))))

Inga kommentarer: