onsdag 6 juni 2012

Astrid Lindgrens Värld.

Har ju varit där många gånger men idag var helt klart den bästa hittills. Åkte dit i hop med kära syster Sofie med familj. Barnen var glada (HELA TIDEN), maten var kanongod, till skillnad från när Mia och jag var där för tre år sedan, vi såg uppträdanden som var bra och det var lagom med folk, ingen trängsel och alldeles lagom varmt. En helt perfekt dag med andra ord. Kan säga det att jag var rejält trött när jag körde hem och fick dra på Markus Krunegårds cd på högsta volym och sjunga med för att inte somna.....
Jag hann bara vara hemma i femton minuter sedan drog jag till Hälsobruket i Viken och körde ett tufft (och roligt) gympapass:) Konstigt att man kan bli så jäkla pigg och glad av att träna hårt fysiskt. I måndags körde jag ett entimmes Easy-Line pass och i tisdags lite löp på löpbandet innan en halvtimmes Easy-Line. Jag mår bra av träning men min man är inte överförtjust att jag tränar för mycket....av den anledningen att då måste han vara hemma lite.....
 Men vill han ha en glad fru får han väl ställa upp lite, va?! Ensilageskörden drar snart igång med buller och brak (kanske i morgon) och då kanske jag får jättesvårt att komma iväg till HB.
 Här tittar de på "Mio min Mio". Den är ju fantastiskt bra, måste nog läsa den för barnen.
 Glada ungar!



 Pippi har morgongymnastik, Alvar och Svea fattar vad de ska göra.
 Oj, så kul detta var tyckte Svea.
Nu är det bäst jag hoppar in i duschen och lägger Svea så jag kan förhöra Elis på läxan. Ha en skön kväll!

3 kommentarer:

Christel sa...

Underbara bilder, hade gärna varit med er dit!
Kram C

Filosofie sa...

Klockan är nu halv tio och Alvar har precis somnat! Puh, det var inte lätt att få barnen att komma till ro ikväll. Övertrötta är bara förnamnet. Nu har Ulf precis satt sig för att börja jobba. Han har jättemycket presentationer som han ska göra för personalen imorgon, tre timmars föredrag ska förberedas. Tycker synd om honom med tanke på att när han väl är klar med förberedelserna klockan ett eller två inatt så lär Karl-Erik sörja för att det inte blir så mycket sömn innan Ulf måste gå upp vid sex då de andra barnen vaknar. Själv lägger jag mig i sängen nu. Första amningen brukar ske klockan elva. Är det inte det ena så är det det andra.. Kram S

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Åh jag hade gärna följt med Er till USA Christel, om jag hade haft möjlighet. Du får gärna följa med nästa gång vi åker till ALV. Svea bara älskade det och grabbarna tyckte det var bra oxå. Ha det gott! Kram K

Sofie! Tydligen missade vi Saltkråkan på ALV, en dagisfröken sa att det var det bästa. Det får vi ta nästa gång. Svea som normalt brukar somna på 5 min somnade inte föräns efter 1½ timme....hon sov i bilen hem, jag däremot snarkade flera gånger under nattningen ;)KRAM K.