onsdag 20 juni 2012

Mörka ögonbryn.....

Äntligen skiner solen så att vi kan få lite torra ensilagebalar. Även om det är grövre gräs än vad vi vill ha så blir det mängder med bal och det gör ju inget:)
 Jag sköter "markservicen" och åker som en tok mellan Stjärneberg, Liljestad och alla gärden. I måndags och tisdags så har Bengt, "John på kullen" och Fredrik har grävt och lagt i de stora rören i "huvuddiket" borta vid "nya" Käggla. Ett massivt arbete men nu är de färdiga och Bengt håller på att lägga igen diket:) Duktiga killar!
 Jag åkte och tränade ikväll, körde Jennies kanonroliga gympapass (som är beroendeframkallande;).
Svea lämnade jag över till Fredrik som var i Vittvik och slog 20 ha gräs, på ett kick;) En timme i traktorn brukar gå bra för Sveisen. Hade annars planer på att åka på supén som var på Gryts varv ikväll för LRF kvinnor men det "skets sig", nu när älsklingen kör för fullt, dag som natt.....
Jag färgade ögonbrynen igår och då när jag höll på tyckte jag inte det "tog" så bra så jag lät det sitta i längre än de tre minuterna det ska ta......fick en chock när jag kollade i spegeln i morse, ha, ha, ha!!!!!
Men, men det försvinner snart och färgen som hamnade på huden nöts/tvättas snart bort, ja va fan lite omväxling förnöjer, konstigt att inte Fredrik har reagerat;)

Nåväl, hade lite problem att få Svea att somna ikväll då hon ganska omgående hade somnat i traktorn....men nu sover hon och jag ska snart också lägga mig och läsa lite:)

Just det, igår var jag äntligen till veterinären med Isa då hon har haft knölar i en juverdel en längre tid. Förra veckan kom det blodblandad vätska från spenen så då ringde jag veterinärstationen och fick en tid just igår vid 10,30. Veterinären, sa att det behövdes opereras bort så fort som möjligt och skickas på analys och undrade när jag kunde? Ja, när kan ni då? Vi har fått en avbokning i eftermiddag så vi kan då om du vill. Självklart sa jag och lämnade Isa hos dem. Vid 16-tiden hämtade jag en jättetrött hund med ett väldigt långt sår under magen som hade mycket ont. Vi hjälptes åt att bära in henne i bilen Gerd, Kristina och jag:( Hon äter nu penicillin (2 tabletter i tio dagar samt smärtstillande och antiflamatoriskt). Jag känner mig som en skit då jag inte har varit tidigare till doktorn med henne (Christel sa ju det för läääänge sedan). Jag är väl inte så optimistisk, efter vad Kristina sa om "tumören" men just nu mår hon i alla fall skapligt. Det stora problemet för Isa just nu är dock tratten hon har runt huvudet, hon verkligen avskyr den men jag bara skrattar åt henne;) Hela "kalaset" med medicin och op mm, gick på nästan 5500 kr så jag hoppas jag kan få ut något på min hundförsäkring, då jag betalar nästan tre tusen om året.
Nu....sängen!
Isa är bara sex år för er som undrar.

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Åh, stackars Isa! Hoppas att det är en godartad tumör. Hur lång tid tar det innan du får besked? Jag tycker dina bryn blev fina! Men jag gillar ju mörka bryn. Kram S

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack Soffan! det kundre dröja flera veckor innan jag får besked.Kram på dig!