söndag 3 juni 2012

Söndag 3 juni 2012

Oj, oj, oj vilken rolig 40-års fest vi var på igår! Det var Emma som hade kalas och det bjöds på kanongod mat och mycket trevligt sällskap. Träffade många, för mig, nya ansikten samt en hel del "gamla godingar". Vi hade så himla kul och tiden bara skenade iväg, både Fredrik och jag trodde alla skämtade när de sa att klockan var halv 2. Ops! Det var visst dags att ringa efter taxi och åka hem. Fick en jättetrevlig tjej som körde oss enda hem och hon och jag satt och pratade hela vägen.Vi fick ett fast pris, så det var inte så farligt dyrt och gissa hur skönt det var att komma hem och få sova i sin egen säng och ha nära till ladugården på morgonen (LÄS förmiddagen;) Fantastiska Nettan och Göran hade hand om barnen och det hade gått bra:) Tack snälla för hjälpen! Och tack EMMA (och Patrick) för att vi fick komma på din/ER fest!!!!! Om två veckor är det dags för nästa 40-årsfest!


 Idag har jag städat på ställen jag inte städat på, på väldigt länge. Det är alltid skönt att kunna rensa lite. Vi har även rensat lite i grabbarnas hår ;) Långhåriga som de har varit tog vi "saxen i egna händer" eller rättare sagt så lånade vi Görans trimmer. Resultatet ser ni på bilderna nedanför, fina de blev, va?



Nu har vi även fått tillgång till den nya gården vi köpt (cirka 100 ha). Och vet ni vad!!!! Det finns ett hus på den gården!!!!!!!! Så ÄNTLIGEN har vi någonstans att bo, jihoooo! Tänk va! Ett eget hus som vi får bestämma vad vi ska göra med och som ingen annan bor i, är det inte fantastiskt så säg!!!!
************************************************************************************
Det är "BARA" ett litet problem, huset är i så dåligt skick.......så att det måste rivas. Ja, vi har tur med våra bostäder he, he, he! Jag ska ta några kort så ni själva får se och bedöma vad ni tycker.....

Mer då? Jag har varit ute och sprungit ikväll. Sprang ner till Fogelvik (tre km) och skulle gå hem men när jag ändå var ute så tänkte jag att jag tar nästa backe också och när jag sprungit uppför den så tog jag även nästa backe och när jag väl kommit upp för den så hade jag ju bara en och en halv kilometer hem så då tänkte jag -va fan, det är väl lika bra att springa enda hem:)))) Hallå! SEX kilometer!!! Det är stort för mig!!!! GOTT! Nu ska jag snart krypa ner i sängen och försöka sova igen lite förlorad sömn:) Kram K.

3 kommentarer:

Filosofie sa...

Springa sex kilometer är ju asjobbigt. Undrar om jag någonsin kommer att springa det igen. Ska ju inte träna på ett år enligt läkaren pga foglossningen jag hade. Vi får se, fram i höst kanske jag kan börja lite försiktigt.

Gud vad killarna blev snygga med kort hår! Inte en sekund för tidigt!

Härligt att ni hade det bra på festen! Är nästa fest Mauds eller?

Ser fram emot foton på ert nya hus! Mysigt antar jag?

Kram
S

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jag springer verkligen inte fort Sofie....så det är inte asjobbigt mest tråkigt ;)

Jag ska försöka ta några kort på vårt nya ställe.
Vi syns på onsdag (hoppas jag).
Kram! K

Anonym sa...

Vilka snygga killar du har, mina söta barnbarn Alltså