onsdag 14 augusti 2013

14 augusti 2013

Som sagt igår fyllde min man år. Vi bjöd ner Nettan och Göran och självklart Bengt. Jag hade gjort en salsa på Montomater (så klart). Körsbärstomater, vitlök, lök, salt, peppar, färsk timjan och basilika samt citron. Lät blandningen vara i ugnen ett par timmar och efter det mixade jag ihop det. Det blev gott tycker jag. Vi åt även grillad älgkalvsfil och nötinnanlår.

 Glada gänget på altanen.
 Svea med Nettan och Göran.

 Idag hände något märkligt, rätt var det var började det hagla och det var inte vilka hagel som helst, de var jättestora. När jag sprang ut och hämtade några gjorde det skitont att bli träffad av dem.

Konstiga former hade de också.

Annars idag har jag hjälpt till lite på skolan, gjort ladugården och bjudit på lunch.
Just nu är jag skittrött och längtar till sängen och min bok. Elis vill åka en "viltrunda", får se senare om vi kommer iväg.
God natt!

Inga kommentarer: