tisdag 6 augusti 2013

Både bra och dåligt!

Börjar med det dåliga....har INTE mått bra idag, halvförkyld och inte alls "på hugget". Känns som jag har sirap i hjärnan, är helt "dimmig" (och näe, jag har inte druckit något stark...men jag kanske borde ;) Hoppas, hoppas nu att jag snart blir frisk, jag som faktiskt började röra på mig ganska ordentligt förra veckan och som kände mig på G. Men jag ska verkligen inte klaga, har inte varit sjuk en enda gång detta år, så någon gång ska väl jag också "få stryk" av bacillerna. Jag tror i mitt stilla sinne att all träning samt intaget av PREnetshakerna första halvåret höll mig borta från förkylningarna. Jag har inte ens haft problem med bihålorna under den perioden, det brukar ju annars vara mitt signum. Nåväl, det blir väl bättre snart och då jävlar....hoppas att de snart kommer med höstschema på HB och att Jennie börjar med sin gympa igen....LÄNGTAR!
 Okej, till det "braiga" då! Jag skrev ju för ett tag sedan att jag köpt kräftor som inte smakade gott. Gulliga, gulliga "ägaren" ringde mig dagen efter och sa att jag skulle få nya och att det blivit ett misstag att de jag köpte såldes över disk. Idag kom pappa med nya och jag säger bara WOW! När jag öppnade byttan så luktade det ljuvligt (det gjorde INTE de andra) och smaken var toppen! Tack snälla Sofie och Lena för kräftorna. Vilken service!!!!! Hoppas Fredrik kommer hem snart så jag kan få bjuda på lite kräftskiva :)
Grisjakten igår gick skapligt. Bengt sköt en (vad jag tyckte) stor gylta...och NEJ hon hade inga smågrisar. Däremot var de flera stora med och mängder av kultingar och detta var på ETT gärde. Där Fredrik, Svante; Emil och Tobbe satt kom de inte ut några (men det hade det gjort kvällen innan och det är inte samma flock som går emellan gärdena utan TVÅ olika flockar.

Ikväll är Svante hos Jocke och Elis hos mormor och morfar. Hemma just nu är "bara" Svea och jag, tyst men mysigt. Hoppas ni andra mår bra stora kramar från mig!

Inga kommentarer: