lördag 17 augusti 2013

Höstmiddag?!

Idag har det regnat men det är ändå ganska varmt (och fuktigt) ute. Jag och barnen har varit i Valdemarsvik och handlat. Det var "Vammardagen" så det bjöds på winerbröd på ica, korv på järnaffären och glass på Rosenserien (jag tog i och för sig inget) men barnen smaskade i sig och var glada. Nu håller jag på att förbereda kvällens middag och det känns som om hösten är på intågande, så därför blir det kött i ugnen (fransyska av älgkalv) som jag har brynt i stekpannan innan. Till förrätt blir det lite kräftor. Verkligen höstmeny! Jag tycker om hösten (som ni vet) men ändå känns det lite vemodigt att sommaren och värmen verkar vara slut för i år. Vår sommar har som vanligt inneburit en jädrans massa jobb men vi har ändå tillbringat mååååånga kvällar nere vid Rånen och barnen har badat och vi har grillat :)
Har dock lite saker som jag hade velat göra i sommar, som att åka till Hasselö och restaurang Sjökanten, åkt och fiskat i Risebo samt gå trollstigen i Gamleby men vips så sprang tiden iväg.......men nästa sommar kanske???

 I torsdags åkte jag med mamma och pappa till kyrkan i Östra Ed och gick på konsert med Hanna Lindblad och Gruvebäcks Kapell. Jag tyckte det var helt fantastiskt och vilken röst hon har Hanna. Alla var så klart jätteduktiga!
 Min lilla prinsessa fick två par nya skor utav Kaya härom dagen. Hon blev så glad!
 Fining!

 Mums med bulle och dammsugare:)

 Varje vecka denna sommar har jag besökt Montomater. Bor ni här omkring måste ni åka dit och handla världens godaste ekologiska tomater innan säsongen tar slut. Passade även på att köpa Krogersbos getost (finns ingen godare)
Helt fantastiska pelargoner ute i Mon.

Igår var det Kick off med personalen och några från styrelsen. Vi var på Grännes och gick först tipspromenad (med frågor om oss själva) och sedan käkade på restaurangen. God mat, trevligt sällskap.Vilket företag vi är på skolan egentligen och så många härliga personligheter det är i personalen, jag gillar dem alla:)
Nu ska vi plocka fram kräftorna och mumsa innan badet :)
Ha en skön lördag!

Inga kommentarer: