måndag 12 augusti 2013

Lunchdags!

 Hemma på lunch så jag gör ett litet inlägg medans köttgrytan puttrar och riset blir färdigt. Idag har jag fyra "gubbar" som kommer hem på lunch. Igår gjorde jag tomatsoppa av en del av de goda tomater jag köpte/fick utav Kristina i Mon. Jag själv tycker den blev jättegod. Jag frågade Elis om han tyckte om soppan. Njae, sådär, jag tycker inte så mycket om tomater men annars var den god.....ha, ha, ha! Det var ju liksom nästan BARA tomater i (lite lök och vitlök också). Resterna från gårdagen blandade jag i köttgrytan, hoppas det blir bra.
Begravningen i fredags "gick bra". Jobbig men jättefin. Minnesstunden var i Härad. Svärfar höll ett lång fint tal om Ingrid från födsel till det sista jobbiga året. Mycket bra måste jag säga. Lina och Pernilla hade fixat så mycket inför eftermiddagen/kvällen och det ska gudarna veta att det var jättesvårt att veta hur mycket man skulle hjälpa till med allt fix och trix. Var i alla fall med och satte upp tälten samt hämtade bord och stolar i Ekbacken.

I lördags var vi i Vråka där Sofie och Annika hade ordnat en trevlig sammankomst. Med var även "Hellerögänget". Vi var ganska slutkörda efter fredagen så vi var bara kvar till 20-tiden men vi hade i alla fall roligt och åt kanongod asiatisk mat. MUMMA!

Nu kommer snart middagsgästerna så bäst att duka!

Inga kommentarer: