fredag 23 augusti 2013

Ensam fredag!

 Ja, vad ska man säga? Jag känner mig ensam men ska inte klaga, dagen har ju varit bra :) Började morgonen med att titta i mina kräftburar....ingen jättefångst men ändå ett par stycken varav en skitstor!!!! Efter det gjorde jag ladugården och då kom Stina (vår ladugårdskatt fram med en kattunge, bra snopna Bengt och jag blev.) Kattungarna på bilden ovan är Svens syrras. Det är tre små kattdamer och är någon intresserad av en, så är det bara att höra av sig till oss. Stinas (Svens mamma) kattunge var också en hona. Vid 12-tiden åkte jag till Viken och mötte upp mamma och pappa för lunch på Davidssons, det var trevligt och gott! Efter det åkte jag till Jörgen i Mossebo och köpte lite rökta räkor (igår var jag där och köpte fisk). På eftermiddagen kollade jag till korna i Härad och efter det så styckade jag ner ett rådjur och slängde i frysen. Nu sitter jag här och klockan är 17.45. Fredrik är i Härad och gräver för gödselbrunnen och Bengt är i Nora och har börjat skörda spannmål.
 Sven vår fina lilla katt!
 Idag blev det flätor till "jobbet" för Svea.

 Skapliga klor hade en!

Mina fina blommor, blommar ännu på altanen.

Det är jätteskönt ute så egentligen borde jag sitta på altanen med ett glas vin, ska fundera på saken, ska bara höra med Fredrik så att jag inte ska ut och köra något ;) Ha en bra helg gott folk!

3 kommentarer:

Filosofie sa...

Kul att du är igång med bloggen igen. Jag läser regelbundet även om jag inte tar mig tid till att skriva något. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Bra att du läser i alla fall Sofie ;) Kramar!

Mia sa...

Mumsigt med kräftor! Såå gott med de stora klorna!