torsdag 29 augusti 2013

Köttfärsberg....

Visst är det så att har man inte något jobb så skaffar man sig....häromdagen när jag höll på att "stuva" om i frysen så la jag fem påsar köttfärs och en påse med rostbiff i en kartong på golvet......ja, ni förstår va? Naturligtvis så glömde jag att lägga tillbaka påsarna i frysen.....som tur var gick det att "rädda" dem, de hade "bara" legat där en dag och det är skapligt svalt i källaren. Så igår kl.21 så var det bara att bryna på rostbiffen och skjutsa in den i ugnen (blir vår fredagsmiddag;). Idag fick jag ta tag i köttfärsen. Gissa om det var mycket.... Det blev 63 "platte" köttbullar (det vill säga pannbiffar). Det tog ju sin lilla tid att steka men 20 av dem la jag på en plåt och körde i ugnen. Gissa vad jag bjöd på till middag idag?????
Middagen åts hos Fredrik som tröskade på gärdet "Vatttenhålet" i Härad.
 

 Kaniner och åter kaniner, så mysiga!
 Vem är sötast? Båda är lika söta tycker jag :)
Mer idag har det bjudits på ladugårdsarbete(som vanligt) och stängseljobb. Dagen har skenat iväg och rätt var det var så skulle jag hämta Svea på dagis. Hon och jag åkte till Viken och handlade (inte min favoritsyssla direkt).
Nu sitter jag här och ska snart gå och duscha av mig den värsta skiten men först ska jag gå och stänga hos hönsen och kela lite med kaninerna.

4 kommentarer:

Filosofie sa...

Hoppas ni hinner ta en sväng till Loftahammar i helgen. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Vi ska försöka komma en sväng. Jag hör av mig i så fall, Kram!

Anonym sa...

Hur blöt blev du påen skala igår när jag åkte förbi dig.Såg ju knappt att köra. KramAnnie

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja, jag var blev helt enkelt dygnsur, ha, ha! Blev väldigt irriterad, det som gick så bra att röja. Men det är bara på´t igen på måndag. Kram!