tisdag 26 augusti 2014

Började dagen med lite jakt!

Jag är inte så mycket för bockjakten....tycker det är vansinne att skjuta bort så många bockar, vill vara lite rädd om rådjursstammen som finns :) Däremot tycker jag att det gott och väl kan skjutas bort lite grisar (som förökar sig som flugor).
Sagt och gjort, i morse klev jag upp vid 05-tiden för att se om jag kunde hitta några grisar (hade mina misstankar var). Mycket riktigt, såg två mindre (grillgrisar) stå och käka och jag smög framemot dem.
Sköt på den som stod med bredsidan till (cirka 75 meter) och den slog i backen i stort sätt på plats  (alltid skönt).
En trevlig morgon med andra ord :)

 Det är många som läst min blogg (även om NI inte är så många varje dag:)
 Mötte en kanin bland porslinshönsen i morse :)
 Perfekt grillgris :)

 Min 23:e gris.
Nu längtar jag till den "riktiga" jaktsäsongen drar igång. HÄRLIGT!

3 kommentarer:

Filosofie sa...

Grattis till grisen! Kram

Anonym sa...

Tack Sofie! Kram K:)

Anonym sa...

Vad duktig du är!! Kram Annie