onsdag 27 augusti 2014

Hunnit med mycket!

Dagen började lika "tidigt" som igår det vill säga strax innan fem. Idag har jag (vi) gjort detta:
*Skickat djur i Liljestad
*Skjutsat barn till skolan
*Plockat fjällskivling
*Gjort ladugården
*Flyttat om djur i ladugården
*Fikat hemma
*Bytt hage på djuren i Härad
*Målat färdigt fälgarna på vagnarna
*Kört balar från Härad till Liljestad
*Käkat köttfärslimpa hemma
*Varit med Svante till tandläkaren (under tiden han drog ut en tand var jag på banken och i affären och handlade)
*Fortsatt köra hem balar
*Hämtat Svea på förskolan (sent idag)
*Varit och tränat (Jenniegympa)
*Och nu lagar jag till lite god kvällsmat
En bra dag med andra ord, ha det gott!

 Vackert när jag for hem från gympan.
 Härad utan balar (har ett gärde kvar).
 Snart är det den "rosa månaden" och jag pushar lite EXTRA (och "bjuder" på mig själv) för att NI (kvinnor) ska klämma och känna lite extra på era bröst. Men helt otroligt vad fjällskivlingarna var lika kvinnobröst.
De blev även väldigt goda att steka med salt. peppar, god ost och soltorkade tomater i mellan:)
Det var allt för idag, hej!

Inga kommentarer: