söndag 17 augusti 2014

I morgon börjar allvaret :)

Fattar inte hur fort den här sommaren gick, det känns helt overkligt att barnen börjar skola i morgon. Stackars barn som inte fått göra något roligt i sommar....hoppas de inte har lidit allt för mycket ;)

Hur eller hur så är det skönt att börja med rutiner igen och förhoppningsvis komma igång med träningen igen.Har FEM underbara kilo som har "poppat" upp i sommar som måste bort!!!!! Men det ska väl inte vara några större problem att bli av med ;)
 Isa och jag har i alla fall kommit ut på några promenader den gångna veckan och det har varit skönt.
 Fredriks hand börjar se okej ut....
 Igår (lördag) hade jag hjälp av Svea i Liljestad. Hon åkte traktor med mig, hjälpte mig städa lite på baksidan och sedan målade vi fälgar på spannmålsvagnarna. Nu börjar de se väldigt fina ut :)
 Min duktiga hjälpreda som jag älskar så mycket.
 Fälg före.....
och fälg efter lite färg.


 Igår kväll var vi bjudna utav Mikaela på middag på Björkö. Vi började samkvämet på mamma och pappas brygga.
 Sofie och jag!
 Sofie, Ulf och Karl-Erik. Christel och Magnus bor i huset precis ovanför Sofies huvud :)

 Här bor mamma och pappa, 30 meter från vattnet.
 Snygga Sofie på bryggan, vilken vy!

 Här är mitt "lilla" valnötsträd :)
 Morfar kör skolskjuts upp till Christel och Magnus.
 Mitt "gamla" barndomshem (som C och M byggt ut).

 Den halvnakna kocken Mange som gjorde kanongoda hamburgare och god supergod coleslaw.
 Älskade mamma och pappa.
 Snyggingarna Jennifer och Mikaela.
 En mängd släktingar och en av dessa har övergett namnet Alvarssson....gissa vem? ;)
 BÄSTA, BÄSTA Mikaela!
 Gissa om Svea avgudar sin kusin :)
 Tre söta killar Wahlman.
Det var allt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder,härlig familj!
Kram Annie

Anonym sa...

Ja du Annie, det är syskonkärlek (hos oss också :)
Kram K.

Filosofie sa...

Äntligen fick jag vara med på bild på din blogg! Det var en rolig kväll. Kram

Anonym sa...

Sofie, du har varit med förr, det vet jag ;) Men du är en så´n skönhet så det tål att upprepas, kram!