torsdag 14 augusti 2014

.:Torsdag:.

Gud, vad jag längtar till hösten nu, JAKT, tända ljus och laga goda fredagsmiddagar! Vi har haft en fantastiskt varm sommar men vi har knappt varit lediga något, alltid har det varit något men så är det ju för (nästan) alla bönder på sommaren. Vi har ju ändå haft några härliga kvällar vid Rånen och det är verkligen något att minnas i höst.

Idag har jag som alltid, skjutsat Svea till förskolan, gjort ladugård, fixat fika och lunch. Däremellan har jag skjutsat barn, varit i Viken och hämtat reservdelar och röjt lite
Hoppas, hoppas kunna dra igång röjsågen några timmar i morgon också.

 Vacker regnbåge här i Stjärneberg.
 Mamma, pappa och Mikaela kom och hälsade på igår. Hade en trevlig stund på altanen.
 Det var så himla kul att träffa (min systerdotter) Mikaela (som bor i England), så klok och så söt.
 På kvällen åkte vi till Café Kårtorp och åt en underbar grillbuffé. Vi bjöd med Maggan och Bengt för att fira Fredriks 45-års dag.
 Ha, ha, ha, jag har fått reda på att NÅGON/NÅGRA tycker att jag har gått till överdrift med mina profil/omslagsbilder på facebook..... att jag gör det som protest för att jag var emot att införa vegetarisk mat på skolan, ha, ha, ha jag tror jag skrattar ihjäl mig......jag har ju alltid visat bilder på mina ÄLSKADE djur både innan och efter den "där" debatten om maten.

 Fredrik fixar och trixar med ett matarhjul till 1470:n
Svettig efter en timme (mer hann jag inte idag) med sågen :)

I morgon är det fredag och då ska jag nog laga någon god middag och införa F*R*E*D*A*G*S*M*Y*S*E*T igen!

Ciao!

4 kommentarer:

Filosofie sa...

Det finns folk till allt. Gör som du alltid har gjort. Till och med jag gillar dina foton på kor. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja, men tror du att jag skrattar åt "tramset". Och gillar DU mina kobilder så ska jag alltid fortsätta med det, både här och på fb ;) Kram K

Sara sa...

Jaa du...
Fortsätt med dina härliga bilder. Svenskt lantbruk är ju på många sätt och vis väldigt viktigt för Sverige, allt i från många arbetstillfällen till våran underbara natur. Klart vi inte vill stödja att äta vegetariskt, vi är ju faktiskt köttproducenter!
Älskar ditt inlägg med kalven som diar!!
Fortsätt att skriva och visa din livsstil!!
Stor kram

Anonym sa...

Man blir så trött på folk, men vi får nog vänja oss vid att folk kommer längre o längre från naturen. Okunniga fast välutbildade är skrämmande tycker jag. Men som alla som delar med sig av sitt liv offentligt får du ju din beskärda del av avundsjuka o konstiga åsikter. Bara att sålla, vi är många som tycker din blogg och dina bilder är härliga. Kram Annie