tisdag 23 december 2008

Dagen före doppardagen!

Fantastiskt fint väder vaknade vi till idag, kallt och soligt. Ja, om man nu kan kalla -0 för kallt men här hos oss gör det en otrolig skillnad:-) Idag har jag varit och klippt mig och slingat håret och under tiden var barnen hos våra kära grannar N och G och deras två coola döttrar och "busiga" Henke. Tack för det! När vi kom hem, sent på em, så tände jag alla ljuslyktor, gav höns, kanin och småfåglar mat och när Fredde kom hem åkte vi (ja, vi åkte, för det var så mörkt) och hämtade vår gran som jag spanade in för ett par veckor sen. Nu står den i "sitt hörn" och lyser så vackert. Ska nu fixa potatisgratäng och steka ryggbiff, av VÅR EGNA kvigkalv, ja det ska bli gott, jag hoppas att hon smakar. I kväll ska vi även fylla barnens julstrumpor med lite småsaker. Förra året fick de jättefina hemsydda strumpor av storfaster och det kommer bli första gången vi provar dem,vi ska även sätta ut tomtegröt åt tomten.........(att jag sen släpper ut Isa för att hon ska käka upp den gör väl inget????????) Ha det gott alla läsare och skulle jag inte hinna skriva i morgon så önskar jag Er alla GOD JUL!

Inga kommentarer: